Пилотите на Ферари работиха по различни програми през втория ден от предсезонния тест на Формула 1 в Бахрейн. Карлос Сайнц направи няколко дълги серии от обиколки. Шарл Льоклер завъртя поредица от квалификационни симулации. Вятърът все още влияеше върху поведението на колите. От Скудерията се постараха да разберат поведението на гумите.
„През последния час (от сесията) започнахме да проверяваме и как върви SF21 като скорост. Събрахме много полезна информация“, заяви спортният директор на екипа Лоран Мекис.
Льоклер отбеляза, че досега резултатите на писта съвпадат с тези от предварителните изпитания и изчисления в базата на Ферари. Той коментира и работата си със Сайнц – двамата са съотборници от тази година.
„Първите данни от пистата отговорят на информацията, която имахме в Маранело преди теста. Това определено е положителен знак“, сподели Льоклер
„Карлос е много талантлив и е интересно да сравним неговата информация от автомобила с останалата, макар че условията на пистата правят всичко особено трудно, тъй като се променят от сутринта до следобед. Има интересни неща. С Карлос имаме например подобни усещания в автомобила, даваме приличащи си коментари. Вървим в една и съща посока. Той носи опит и от други отбори. По този начин ни дава нови посоки за изследвания.“
„Усещането (в колата) е доста добро. Но сега е трудно да се правят изводи. Никой не натиска до лимита, особено в тези условия на Сахир. Още сме на ранен етап. Но както казах, чувството е добро, съвпада с очакванията ни.“
„През 2020 г. атмосферата стана доста странна, когато осъзнахме, че ситуацията е значително по-лоша, отколкото очаквахме. Имаше доста трудни моменти. Но настройката много бързо се смени. Всички бяха невероятно мотивирани да обърнем нещата. Това не се е променило и тази година.“
View this post on Instagram
Сайнц от своя страна отказа да прави сравнение между настоящия си автомобил и болидите, които е карал досега в кариерата си
„Всяка кола е напълно различна. Торо Росо, Рено, Макларън, Ферари – управлението им е различно, спирането, завиването. Няма да навлизам в подробности. Всичко е въпрос на адаптация, опит – къде да натиснеш спирачките, с каква скорост да влезеш в завоя. Да си наясно как реагира болидът на вятъра, като сложиш нови гуми, като промениш нещо по предното крило.“
Испанецът изясни също така свое изявление, което бе разтълкувано като „Сайнц иска да спечели световната титла до 5 години“.
„Шарл ме попита: „Къде би искал да си след пет години?“ А какво искам аз? Да съм световен шампион – най-очевидният отговор, който и пилот от Формула 1 да попитате. Това беше интерпретирано в смисъл, че искам до пет години да съм световен шампион. Честа грешка е, когато медии или хора тълкуват нечий думи. Иска ми се да стане, но знам, че ще е много, много трудно. Във Формула 1 има сериозна конкуренция в наши дни.“
„Сега искам да се опитам да изградя стабилност във Ферари. Първите два месеца бяха чудесни. Отборът ме посрещна прекрасно и се чувствам наистина комфортно.“
View this post on Instagram