Шарл Льоклер остана четвърти след приключването на квалификацията на пистата Сузука. Пилотът на Ферари бе доволен от собственото си представяне в сесията. Но от друга страна, Льоклер бе неприятно изненадан от разликата спрямо лидера Макс Верстапен, която бе повече от половин секунда. Той също така добави, че „губи най-много време в първия сектор на трасето“.
Льоклер показа добра скорост от началото на уикенда в Япония. Състезателят от Монако се класира в топ 5 и в трите свободни тренировки на пистата в Сузука. Петкратният победител в F1 имаше по-големи очаквания за квалификацията, като се има предвид темпото на SF-23 в една обиколка
Льоклер прескочи с лекота първите два сегмента от квалификацията. Пилотът на Ферари трябваше да се откаже от първия си тур в Q1 заради катастрофата на Логан Сарджънт. Това накара той и Карлос Сайнц да се върнат в бокса за нов комплект меки гуми.
Състезателят на Ферари така и нямаше отговор на темпото на Верстапен, както и на това на Оскар Пиастри и Ландо Норис. Льоклер и Сайнц заложиха на само едно излизане в Q3, за да спестят един комплект софт. В крайна сметка монегаскът даде четвърто време и изостана с повече от 6 десети спрямо Верстапен.
„Доволен съм от обиколката си, защото това беше максимумът, който можехме да направим днес“, сподели Льоклер. „Губим най-много време в първия сектор на трасето. Сега трябва да прегледаме всичко и да опитаме да разберем върху какво можем да работим, за да се подобрим“, продължи Льоклер. „Очакванията са утре да има високи температури, така че рискът от прегряване на гумите е по-висок от обикновено. Това на свой ред означава, че управлението на гумите и стратегията ще бъдат от ключово значение.“
„От Ред Бул бяха много бързи през целия уикенд, докато в Макларън изглежда имат сходно състезателно темпо като нас. Затова ще бъде важно да направим добър старт и да контролираме добре темпото си“, завърши Шарл Льоклер.
Съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц даде шесто време в квалификацията на Сузука и също нямаше отговор на темпото на Верстапен и пилотите на Макларън.
„Днешната квалификацията беше трудна. Още преди да дойдем тук знаехме, че тази писта ще разкрие слабостите ни малко повече. Високоскоростните си характеристики и дългите завои ни караха да вярваме, че няма да ни е никак лесно през целия уикенд“, каза Сайнц. „Опитах много различни неща и настройки от вчера насам. Целта беше да поставя автомобила на по-добро място, но явно не се получи така. В Q3 също не направих добра обиколка, така че утре ще стартирам шести. В състезанието ще се борим да спечелим добри точки и сме готови да се възползваме от всички възможности“, добави испанската звезда на Ферари.
Директорът на Ферари Фредерик Васьор определи, че резултатът в днешната квалификация не е чак толкова лош. Той също посочи, че двата Макларън-а са били много силни
„Днешният резултат не бе лош. За съжаление, сесията ни започна по не толкова добър начин, тъй като загубихме комплект гуми софт заради червения флаг в Q1 предизвикан от Сержант. Това означаваше, че и двамата ни пилоти разполагаха само с по един нов комплект гуми за Q3. Затова те трябваше да дадат най-доброто от себе си в края на сесията. Льоклер все пак успя да се доближи на 8 стотни от първата редица“, каза Васьор.
„От самото начало на уикенда беше ясно, че Макларън също има отлично темпо. Нашето представяне в петък не беше лошо. Температурите в квалификацията бяха по-високи от тези в сутрешните свободни тренировки, където се намирахме в по-добра форма. Като цяло тази година времето на Сузука е много по-горещо от обичайното.“
„Стартираме пред най-близките си съперници в борбата за второто място в шампионата на конструкторите. Трябва да се възползваме максимално от позициите си на стартовата решетка. Ще се стремим към чист старт, за да използваме стратегия, която да ни позволи да се грижим добре за гумите си. Продължаваме да обновяваме автомобила, тъй като искаме да се борим до самия край на сезона“, завърши ръководителят на Скудерия Ферари.
That was tight! 🤏 It’s gonna be a good battle tomorrow 💪#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/fg186XBv7L
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 23, 2023