Шарл Льоклер през цялата събота имаше сериозни проблеми с управлението на своето Ферари SF-23. Той многократно излита от пистата Зандвоорт, докато накрая катастрофира по време на финалния квалификационен сегмент. Остана девети в класирането. След това обясни, че изобщо не знае какво да очаква от колата си на нидерландската писта.
„Целият уикенд тук е изключително труден. Не ми харесва да не знам какво да очаквам от колата всеки път, когато се кача в нея. Този уикенд е един от онези, през които автомобилът е изключително труден за управление. От първата тренировка имаме проблеми в първи завой, в девети и десети. Променихме всичко по колата и честно казано, нищо не помага особено в тези три криви“, заяви Льоклер, който изгледа остатъка от Q3 от едно походно столче, което маршалите му дадоха.
Charles had to sit out the final part of qualifying 👀#DutchGP #F1 pic.twitter.com/GIZHoCaEgr
— Formula 1 (@F1) August 26, 2023
„В девети-десети отпускаш спирачките и поради някаква причина в средата нямаш абсолютно никакво сцепление. Надяваш се гумите да захапят на излизане от кривата, което не се случи в тази конкретна обиколка и очевидно приключих в стената. Условия като днешните ни се случваха много пъти тази година. По принцип се чувствам комфортно в променливо време. Усещането се подобряваше непрекъснато. Просто колата този уикенд се кара безкрайно трудно.“
Във Формула 1 всичко зависи от очакването и знанието какъв ще ти е баланса, когато влезеш в завой. Когато обаче аз вляза в крива тук, нямам съвършено никаква идея дали ще ми поднесе тежко предницата или ще избяга задната част и това прави управлението много, много сложно“, каза още Льоклер
Монегаскът каза, че се надява поне на чисто състезание, както и че няма търпение Ферари да смени концепцията на автомобила си за догодина.
„Очевидно е, че нямам търпение, но първо трябва да довършим сезон ’23. Единственото, което можем да направим (за 2024 г.) е да тръгнем в друга посока, защото в момента, честно ви казвам, тази кола едва се кара. Изобщо не мога да доближа границите на самия болид, защото като опитам да го направя, буквално не знам какво ще се случи. Точно така стана в Q3“, добави Льоклер.
Казаното от Шарл подкрепя твърдението на Карлос Сайнц, че SF-23 е с непостоянно поведение. Шефът на шаси отдела във Ферари Енрико Кардиле заяви, че испанецът не е прав и поведението се променяло от писта на писта, но не и по време на самите уикенди. Затова в Скудерията можели да работят по колите си, макар от днешното изказване на Льоклер не звучи да е така.
Not the day @Charles_Leclerc was after, but we have plenty of opportunities ahead of us tomorrow 👌 #DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/4wxMH0QDWR
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 26, 2023