Начало Formula 1 News Льоклер най-бърз в последната тренировка, Фетел катастрофира

Льоклер най-бърз в последната тренировка, Фетел катастрофира

1918
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер, снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Монако

Пилотът на Ферари Шарл Льоклер записа най-добро време в последната тренировка преди решителната квалификация за Гран при на Монако, която е по-късно днес. В същото време неговият съотборник Себастиан Фетел катастрофира.

На 53 хилядни зад Льоклер остана Валтери Ботас с Мерцедес, а на над 2 десети – Люис Хамилтън с другия болид на тима. Четвърто и пето време записаха пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Пиер Гасли, на малки разлики до Люис.

Резултатът на местния любимец Шарл обнадежди тифозите, че във Ферари са свършили добра работа на симулатора в последните 24 часа от петък. Но квалификацията едва предстои. А повредите по колата на Себ не изглеждаха малко. Той остана 14-и само с 6 направени тура и удар в началото на 7-ия.

Почти веднага след началото всички се появиха на пистата, за да проверят промените след работата на симулаторите в свободния ден – петък. Днес е доста по-топло, с температура на асфалта 33-35 градуса.

Мерцедес и Ферари бяха с поредните комлекти меки гуми, докато не малка част от съперниците използваха хард. Ботас бързо оглави класирането още с втория си бърз тур, което в не малка степен бе целта тази сутрин – да накараш гумите да заработват бързо.

Фетел и Льоклер бяха на над 0.3 сек в първите обиколки. Хамилтън стана втори след 5 тура но 0.258 сек. Почти веднага след това, 12 минути след началото, Себастиан Фетел се заби в огражденията на първия завой Сен Дево и тежко повреди колата. Той счупи окачване и на практика всичко приключи за него само след 6 обиколки на пистата! Колата му бе отстранена от опитните маршалите. И съперниците бързо продължиха работа.

Льокрер също не се чувстваше комфортно в колата и пресече новия шикан. След това спря в бокса с направени 7 тура, докато лидерите от Мерцедес направиха по една дузина обиколки в тези първи серии. Между тях, след като също загря първия чифт софт за деня, се настани Макс Верстарен. Той стана втори на 0.142 сек от Хамилтън. Гасли пък записа четвърто време.

След точно 12 тура на пистата Ботас отново записа най-доброто време – 1:11.835 мин, като изпревари най-доброто време на Люис с 0.2 сек.

Льокрер се върна на пистата с първия чифт софт, но беше в трафик и времето му отреждаше осмо място! Междувременно комисарите го разследваха за по-висока скорост при движение в режим за виртуална кола за сигурност заради удара на Фетел, който набързо се върна в падока и се качи в моторхоума.

След сесията беше обявено, че Шарл наистина е нарушил правилата, но ще получи само порицание!

20 минути преди края лидерите сложиха вторите комплекти софт и Ботас още в първия си тур с тях подобри времето си до 1:11.338. Льоклер обаче бе по-бърз 0.073 и оглави класирането с отлично минаване на втори сектор, където бе с 0.3 сек по-бърз от Валтери. Финландецът вдигна малко темпото в тази част на пистата в следващите си обиколки и разликата стана само 0.053 сек в полза на Шарл. Хамилтън оставаше на над 2 десети.

Верстапен и Гасли по-късно сложиха вторите комплекти софт и проблем за тях можеше да се окаже блокирането на Сен Дево на Ланс Строл, десетина минути преди края. Макс се доближи на 0.274 от времето на Льоклер и бе много близо до Люис, който очевидно имаше още работа. Зад Гасли, шесто време записа Джовинаци, а 9-о съотборникът му в Алфа Ромео Кими Райконен. Двамата бяха разделени от Квят и Магнусен. В последните 3 минути Хамилтън и Льоклер се върнаха на пистата за последни уточнения с използваните в 9-10 обиколки гуми.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.