Начало Избрани Льоклер не е фаворит за победата в Мексико

Льоклер не е фаворит за победата в Мексико

1131
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер не се определя като фаворит за победата в Гран при на Мексико. Пилотът на Ферари смята, че няма шанс да се пребори с двата автомобила на Ред Бул в неделната надпревара в Мексико Сити.

Льоклер записа три победи от началото на сезон 2022. Последният му успех бе на пистата Ред Бул Ринг в началото на юли. Оттогава той и Скудерията отстъпва на тима от Милтън Кийнс, макар да спечели повечето квалификации.

Макар да има невероятна скорост в една обиколка, болидът Ферари F1-75 е по-бавен от Ред Бул RB18 в дълга състезателна дистанция. Скудерията изпитва огромни затруднения заради огромното износване на гумите и по-ниската скорост на правите.

Пистата Аутодромо Ерманос Родригес е изключително предизвикателна за всички заради огромната надморска височина. В Мексико отборите използват по-агресивен ъгъл на своите крила. Целта на тази промяна е генерирането на повече пристискане на техничното трасе. По-високото разположение на веригата също така омаловажава предимството на някои болиди на правите.

В предишните издания на надпреварата е имало известни размествания на стартовата решетка. Въпреки това Льоклер вярва, че Ферари много трудно ще прекъсне серията на Ред Бул, започнала от Франция.

„Засега е трудно да се каже какво ще е нашето темпо. Все  още вярвам, че Ред Бул ще бъде отборът, който ще победи в неделя“, заяви Льоклер.

„От квалификацията до състезанието те винаги намират нещо, което ние все още не сме открили. Все пак ние все повече се доближаваме до това да разкрием тайната им.“

„Не знам дали тази писта ще е по-добра или по-лоша за нашия автомобил. Но така или иначе вярвам, че в неделя разликите ще бъдат доста малки.“

Макар да има предимство в квалификациите, Скудерията често отстъпва на Ред Бул в състезанията. От началото годината тимът от Маранело записа само 4 победи от 19 старта, което не е толкова голямо постижение.

Сезон 2022 на Ферари бе белязан от редица стратегически и пилотски грешки, както и слаба надеждност на мотора. Тъй като Верстапен си гарантира втората световна титла, основният фокус на Льоклер е да се пребори за второто място със Серхио Перес. В същото време Скудерията трябва да защитава втората позиция при конструкторите от Мерцедес. Сребърните стрели постигнаха сериозен напредък през втората половина на кампания и имат реален шанс да изместят Черните кончета.

„Всички във Ферари работим, за да спечелим световния шампионат. Сега знаем, че спечелването на тазгодишното първенство е невъзможно“, каза Льоклер.

„Ще се опитаме да използваме последните три състезания, за да станем по-добър отбор за следващата година и отново да се борим за двата шампионата. Въпреки това второто място е по-добро от третото. Наистина ще дадем всичко от себе си, за да победим Чеко [Перес]“, добави пилотът на Ферари.

Същевременно съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц води борба за четвъртото място с Джордж Ръсел. Двамата състезатели се удариха в първата обиколка в Остин, което доведе до отпадането на испанеца. Пилотът на Ферари е приел извинението на своя колега от Мерцедес, но не е много съгласен с наказанието му, наложено от комисарите.

„Това е инцидент, който е очаквано да се случи в средата на колата. Тогава около теб има толкова много коли. Но в челото такива инциденти не се случват толкова често. Затова бях толкова разочарован след състезанието в Тексас. Очевидно приех извиненията на Джордж, защото беше добре от негова страна да го направи. Но въпреки това нямаше какво повече да направя на пистата“, заяви Сайнц.

Ръсел получи 5-секундно наказание след удара с испанеца. Според състезателя на Ферари, стюардите са били твърде благосклонни към него.

„Винаги е на почит човекът, който [се извинява] веднага след състезанието. Аз винаги уважавам това. Но това не означава, че съм щастлив от решението на стюардите“, допълни пилотът на Ферари.