Начало Избрани Ферари ще е с повече мощност и ново задно крило в Маями

Ферари ще е с повече мощност и ново задно крило в Маями

4975
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

Ферари ще се опита да се противопостави на скоростта на Ред Бул при движение на дълги прави. Скудерията трябва представи ново задно крило по време на първото издание на Гран при на Маями.

След първите четири състезания от новия сезон в F1 изглеждаше, че италианците се отдалечават и от полезрението на Ред Бул. От своя страна екипът от Милтън Кийс записа двоен успех на домашната писта на Ферари Имола. По този начин австрийците се приближиха до Скудерията в шампионатите при пилоти и конструктори.

Самата Гран при на Емилия Романя на пистата Имола беше кошмарна за тима от Маранело. Първо Карлос Сайнц отпадна още в първата обиколка на надпреварата, след като имаше контакт с Даниел Рикиардо. После лидерът в шампионата Шарл Льоклер загуби контрол над своя болид F1-75 и се докосна до стената. Пилотът от Монако преследваше Серхио Перес в борбата за второто място. В крайна сметка Льоклер завърши на шеста позиция.

По този начин Ред Бул записа първия си двоен триумф за пръв път от състезанието в Малайзия през 2016 г. Макс Верстапен спечели победата на Имола с аванс от 16.4 секунди пред Серхио Перес.

Ред Бул положиха огромни на да намалят теглото на RB18. Причината за това бе състезанието в Австралия, където екипът нямаше отговор на темпото на Ферари.

Сега австрийците изостават от Скудерията само с 11 точки в шампионата на конструкторите, докато Верстапен е на второ място в класирането при пилотите. В момента нидерландеца изостава с 27 точки от Льоклер.

Според информация на италиански медии, намаляването на теглото на RB18 е позволило на Верстапен и Перес да бъдат по-щадящи към гумите си. В комбинация с „други малки аеродинамични подобрения в долната част на автомобила“ е позволило по-агресивни настройки на болида RB18.

Очаква се подобренията на Ред Бул да продължат и в Маями. Това ще бъде първото посещение на F1 новопостроения международен aутодром в американския град. От своя страна Ферари ще опита да противодейства на екипа от Милтън Кийнс.

Очаква се Ферари да представи в Маями ново задно крило, предназначено да намали съпротивлението. По този начин трябва да се повиши аеродинамичната ефективност на колата F1-75.

През по-голямата част от кампанията до момента, най-вече в битките между Верстапен и Льоклер, Ред Бул постоянно изглеждаше като отбора с по-бърз болид при движение на правите.

Новото задно крило на Ферари ще се опита да намали това предимство на Червените бикове. В доклада се добавя, че Ferrari ще направи и промени в долната част на F1-75, за да се справи с подскачането. Италианският екип имаше проблеми с този феномен от началото на предсезонните тестове в Барселона.

„По време на подскачането губим част от представянето си. Трябва да продължим да работим върху това да го облекчим или премахнем“, каза шефът на екипа на Ферари Матия Биното.

Оказва се, че Маями е само началото на работата по обновяването. Биното разкри, че  Гран при на Испания на пистата Каталуния ще има по-голям пакет от иновации.

Но най-важната новина, която се появява тези дни от спортното ръководство, е, че силовият агрегат 066/7 е постигнал целите за максимална издръжливост, завършвайки седмия дълъг пробег на тестовия стенд без сериозни проблеми с надеждността.

По този начин Шарл Льоклер и Карлос Сайнц най-вероятно ще разполагат с пълната мощност на своя двигател. Към всичко това може да се добави въвеждането на новата хибридна система (MGU-K, батерия и блок за управление). По всичко изглежда, че хората на Енрико Гуалтиери ще се стремят да затвърдят превъзходство си на пистата.