Начало Избрани Льоклер: Първата половина на сезона не мина толкова добре

Льоклер: Първата половина на сезона не мина толкова добре

1012
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер, снимка Георги Тодоров/Lapbg

Шарл Льоклер анализира представянето на Ферари през първата половина на сезон 2023 в F1. Състезателят от Монако призна, че нещата не са преминали толкова добре, колкото той и Скудерията са очаквали. От друга страна, Льоклер смята, че в Маранело са започнали лятната пауза с положителна нотка.

Ферари е едно от най-големите разочарования от началото на годината. Италианският отбор така и не успя да постигне желая напредък и да се бори с Ред Бул. Вместо това, Ферари направи сериозна крачка назад с автомобила SF-23, който се оказа по-слаб и непредвидим от своя предшественик F1-75.

Скудерията заема четвъртото място при конструкторите след първите 12 старта за годината. Екипът има изоставане от 312 точки спрямо Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс има сериозно предимство спрямо всички останали и печели състезание след състезание. Във Ферари пък изостават още от тимове като Мерцедес и Астън Мартин

Същевременно Льоклер заема петото място във временното класиране с актив от 99 точки, колкото има и шестия Джордж Ръсел с Мерцедес. Монегаскът обаче има повече качвания на подиума, благодарение на които е по-напред. Другият пилот на Ферари Карлос Сайнц е седми с актив от 92 точки.

По-слабите резултати са много далеч от това, което всички в Маранело очакваха преди началото на сезона. Във Ферари си бяха поставили за цел да изгладят проблемите с надеждността, стратегическите и пилотските грешки, които подкопаха втората част от миналогодишната кампания.

Скудерията успя да отстрани проблемите със своята задвижваща система. Въпреки това, Льоклер и Сайнц не успя да постигнат напредък заради слабото състезателно темпо, проблеми с гумите и непостоянство в поведението на автомобила. Голям удар за Ферари бе и раздялата с ключови фигури като Давид Санчес и Лоран Мекис

„Първата половина на сезона не мина толкова добре. Преди първото състезание целта беше да се подобрим с една стъпка в сравнение с миналата година и да спечелим световния шампионат“, сподели Льоклер.  „Но ако погледнем първата половина на годината, ще видим, че сме много далеч от очакванията, които имахме преди сезона“, добави пилотът на Ферари.

Льоклер бе щастлив, че първата половина на кампанията му завърши с двойно положителна нотка- подиумът му на Спа и добрата работа на Ферари през последно време.

„Веднага щом разбрахме за тези проблеми, решихме да направим някои промени. Честно казано реакцията във Ферари беше невероятна“, продължи Льоклер.  „Те въвеждат подобрения, някои от тях месец и половина по-рано от предвиденото. Разбира се, това изисква много усилия от всички в Маранело. Това ни помогна да постигнем страхотни резултати, въпреки че все още трябва да се опитаме да разберем някои неща. Нека да погледнем последните две състезания. Да ви кажа честно очаквахме да сме много по-конкурентоспособни в Будапеща, отколкото на Спа. В крайна сметка се случи точно обратното.“

„Така че това са нещата, които трябва да разгледаме. Може би не сме оптимизирали пакета в състезания като това в Унгария, а би сме направили нещо, което е било изненадващо добро на писта като Спа“, завърши Шарл Льоклер.

Бъдещето на Льоклер в F1 отново е обект на спекулации. Пилотът на Ферари бе спряган за евентуален заместник на Люис Хамилтън в Мерцедес. По-рано този месец се появи нова информация. Според нея, петкратният победител в F1 е водил разговори с Мерцедес, Ред Бул, Астън Мартин и дори Алпин. В крайна сметка обаче той е решил да подпише нов договор с Ферари. Той е с продължителност от две години с опция за допълнителни три. Така Льоклер може да остане във Ферари до края на 2029 г. Новото споразумение ще има и рекордно заплащане, което е около €185 млн.