Шарл Льоклер ще потегли с три места по-назад в Монако. Пилотът на Ферари получи наказание от стюардите заради това, че е блокирал Ландо Норис (Макларън) по време на последния сегмент от квалификацията в Монте Карло. Така Льоклер трябва да стартира от шеста позиция в утрешната надпревара в Княжеството.
BREAKING: Charles Leclerc has been handed a three-place grid penalty for impeding Norris#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/WYHxofm52k
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023
Льоклер е намалил скоростта си при движение в тунела. В същото време Норис е бил в летяща обиколка когато се е натъкнал на болида на Ферари. Така британецът е бил принуден да промени скоростта и да предприеме изпреварване
Льоклер даде трето време след края на днешната квалификация в Монако. Сега той ще се нареди шести на стартовата решетка заради санкцията, която получи от стюардите. Същевременно Норис ще стартира 10-и в утрешното състезание.
Стюардите на ФИА са заявили, че Льоклер е завършил последната си обиколка от Q3 и се е намирал в комплекса от завой №4 до завой №10. В същия момент Норис е правил бърза обиколка и е бил възпрепятстван от своя съперник в тунела.
„И двамата пилоти се съгласиха, че Льоклер не е могъл да направи почти нищо безопасно в тунела, за да не попречи на Норис. Трябва да се предвид трудната видимост поради светлината, влизаща и намираща се в тунела. Тук се посочва и промяната на линиите от едната страна на тунела до другата“, се казва в изявлението на комисарите.
„Всъщност стюардите забелязаха, че Льоклер е реагирал разумно на синия флаг, показан от маршалите. Но реакцията му в онзи момент е било твърде късна.“
В документа на ФИА се допълва, че стюардите са прегледали радиото на Льоклер. Те са установили, че от Ферари не са го предупредили за приближаването на Норис. В същия момент британецът е бил непосредствено зад него
„Освен това, дискусията по време на предходната част на пистата е била изцяло за състезаващите се водачи, а не за движението зад тях, което е критична задача на тази писта. Стюардите смятат, че Льоклер е можел да направи много неща преди тунела, за да избегне възпрепятстването. Разбира се, той трябва да е получил предупреждение от отбора в подходящ момент. Трябва да се има предвид, че подходът на Норис е бил ясен на системата за сигнализация.“
Самият Норис коментира инцидента с пилота на Ферари в Q3.
„При инцидента с Шарл е винаги трудно да се отсъди. Предполагам, че това провали обиколката ми. Но стюардите явно са сметнали, че това е необходимо“, каза Норис..
„Льоклер е направил каквото е могъл. Но когато слушаш радиото на отбора, те просто му казват за обиколката на Верстапен и му дават актуална информация, вместо да се концентрират върху това кой е зад него Това е нещо, което наистина не разбирам.“
Директорът на Макларън Андреа Стела също изказа мнението си: „Подобни инциденти могат да се случат. За съжаление Шарл Льоклер беше на състезателната линия и вероятно не е бил информиран.
„Просто съобщихме за това, което според нас е било причината за инцидента. Това вероятно промени потенциалното ни класиране с няколко позиции“, продължи Стела. „Но в същото време знаем, че това е трудно за всички. Предполагам, че той просто не е бил информиран за това от екипа. В противен случай би било прекалено очевидно. Все пак е доста опасно да се намираш на състезателната линия под тунела“, добави шефът на Макларън.
After qualifying, the Stewards decided that Charles impeded Lando Norris in the tunnel section during Q3. Charles has been given a three place grid penalty and will thus start from sixth place in tomorrow’s Monaco Grand Prix. This actually promotes Carlos to fourth place.…
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 27, 2023