Начало Избрани Льоклер ще потегли с три места по-назад в Монако

Льоклер ще потегли с три места по-назад в Монако

7868
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Спас Генев

Шарл Льоклер ще потегли с три места по-назад в Монако. Пилотът на Ферари получи наказание от стюардите заради това, че е блокирал Ландо Норис (Макларън) по време на последния сегмент от квалификацията в Монте Карло. Така Льоклер трябва да стартира от шеста позиция в утрешната надпревара в Княжеството.

Льоклер е намалил скоростта си при движение в тунела. В същото време Норис е бил в летяща обиколка когато се е натъкнал на болида на Ферари. Така британецът е бил принуден да промени скоростта и да предприеме изпреварване

Льоклер даде трето време след края на днешната квалификация в Монако. Сега той ще се нареди шести на стартовата решетка заради санкцията, която получи от стюардите. Същевременно Норис ще стартира 10-и в утрешното състезание.

Стюардите на ФИА са заявили, че Льоклер е завършил последната си обиколка от Q3 и се е намирал в комплекса от завой №4 до завой №10. В същия момент Норис е правил  бърза обиколка и е бил възпрепятстван от своя съперник в тунела.

„И двамата пилоти се съгласиха, че Льоклер не е могъл да направи почти нищо безопасно в тунела, за да не попречи на Норис. Трябва да се предвид трудната видимост поради светлината, влизаща и намираща се в тунела. Тук се посочва и промяната на линиите от едната страна на тунела до другата“, се казва в изявлението на комисарите.

„Всъщност стюардите забелязаха, че Льоклер е реагирал разумно на синия флаг, показан от маршалите. Но реакцията му в онзи момент е било твърде късна.“

В документа на ФИА се допълва, че стюардите са прегледали радиото на Льоклер. Те са установили, че от Ферари не са го предупредили за приближаването на Норис. В същия момент британецът е бил непосредствено зад него

„Освен това, дискусията по време на предходната част на пистата е била изцяло за състезаващите се водачи, а не за движението зад тях, което е критична задача на тази писта. Стюардите смятат, че Льоклер е можел да направи много неща преди тунела, за да избегне възпрепятстването. Разбира се, той трябва да е получил предупреждение от отбора в подходящ момент. Трябва да се има предвид, че подходът на Норис е бил ясен на системата за сигнализация.“

Самият Норис коментира инцидента с пилота на Ферари в Q3.

„При инцидента с Шарл е винаги трудно да се отсъди. Предполагам, че това провали обиколката ми. Но стюардите явно са сметнали, че това е необходимо“, каза Норис..

„Льоклер е направил каквото е могъл. Но когато слушаш радиото на отбора, те просто му казват за обиколката на Верстапен и му дават актуална информация, вместо да се концентрират върху това кой е зад него Това е нещо, което наистина не разбирам.“

Директорът на Макларън Андреа Стела също изказа мнението си: „Подобни инциденти могат да се случат. За съжаление Шарл Льоклер беше на състезателната линия и вероятно не е бил информиран.

„Просто съобщихме за това, което според нас е било причината за инцидента. Това вероятно промени потенциалното ни класиране с няколко позиции“, продължи Стела. „Но в същото време знаем, че това е трудно за всички. Предполагам, че той просто не е бил информиран за това от екипа.  В противен случай би било прекалено очевидно. Все пак е доста опасно да се намираш на състезателната линия под тунела“, добави шефът на Макларън.