Шарл Льоклер ще стартира от дъното на стартовата решетка за Гран при на Канада в F1. Състезателят на Скудерията реши да използва още нови компоненти в задвижващия агрегат на Ферари.
Пилотът от Монако се бори с Макс Верстапен за световната титла в F1. Той вече беше получил наказание от 10 места на стартовата решетка в резултат на монтиране на нова контролна електроника.
Въпреки това по време на последната свободна тренировка в Канада ФИА обяви, че Льоклер ще използва още нови компоненти на задвижващия агрегат до края на уикенда в Монреал.
По този начин 24-годишният състезател използва ново турбо, MGU-H и MGU-K. Льоклер ще стартира от последната редица на стартовата решетка заедно с Юки Цунода. Пилотът на Алфа Таури също използва нова задвижваща система.
UPDATE: A new power unit has been fitted to Charles’ car prior to FP3. It is the fourth of the season (only 3 are permitted), therefore Charles takes a further grid penalty. #CanadianGP pic.twitter.com/JD1EnlcAKs
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 18, 2022
Съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц също е с нов двигател с вътрешно горене, който е трети за сезона. Испанецът няма да получи санкция.
Решението на Ферари да даде на своя пилот нов двигател за Гран при на Канада идва след две повреди в последните три състезания от сезон 2022 в F1.
Той се оттегли от лидерската позиция в Гран при на Испания и Азербайджан след проблеми със силовия агрегат.
В Испания той е загубил турбокомпресора и MGU-H. Повредата в Баку гарантира, че агрегатът е непоправим и ще бъде бракуван.
Преминаването на Шарл Льоклер към допълнителните му компоненти на този етап от годината, съчетано с по-ранните загуби, означава, че до края на сезона вероятно ще му се наложи да понесе допълнителни наказания преди края на кампанията.
Въпреки че бе разочарован от спада във формата напоследък, той заяви, че обещаващото темпо на автомобила F1-75, който доскоро беше най-бърз в генералното класиране в една обиколка, му дава кураж за бъдещето.
„Наясно сме с темпото на автомобила. Така че продължавам да имам голяма увереност“, каза той пред Motorsport. com.
„Очевидно надеждността беше проблем в последните три състезания. Въпреки всичко представянето е налице. Знаем, че когато отстраним тези проблеми, ще се борим за титлата с Ред Бул.“
„Уверен съм в този отбор на Ферари, защото той дава 200 % от себе си. Сигурен съм, че ще настигнем Ред Бул“, заключи Шарл Льоклер.