Девети и десети бяха пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц във втората петъчна тренировка в Саудитска Арабия. От Скудерията отбелязаха, че основната цел за деня е била да натрупат колкото се може повече обиколки. Те направиха общо 106 – повече от две състезателни дистанции. По-рано бе потвърдено наказанието на Льоклер за използването на трета контролна електроника. В колата му бяха сменени още двигателят с вътрешно горене и MGU-H. Моторът и на Сайнц е нов – от тима го смениха като предохранителна мярка.
„Днес тествахме някои нови компоненти и всичко работи според очакванията“, отбеляза Льоклер
„Трудно е да преценим конкурентоспособността си, тъй като всички бяха с различни програми. Усещането в колата бе доста добро. Ще се постараем да извлечем максимума утре. Но като се има предвид, че съм с наказание 10 места назад на грида за неделя, то основно сме съсредоточени върху това да наваксам позиции в състезанието“, допълни монегаскът.
По време на втората тренировка Льоклер попита отбора си дали всичко е наред със задвижващата му система. От Ферари провериха и му съобщиха, че не виждат нищо в данните при тях.
Сайнц каза, че петъкът в Джеда е бил напрегнат за него
„Пистата е много необикновена с някои доста любопитни характеристики, изискващи специфична работа за постигане на добър баланс. Все още можем да добавим малко скорост, но като цяло болидът върви добре и е в правилния работен прозорец. Състезателното ни темпо бе прилично. Ще се съсредоточим върху това да постигнем максимално добър резултат в квалификацията“, каза още испанецът.
Според Хелмут Марко Ферари има още резерви в задвижващата си системи. Съветникът на Ред Бул в F1 смята, че Скудерията вероятно ще се намеси в борбата за по-предни позиции утре.
„Ферари има още малко потенциал в двигателя. Битката зад нас между Алпин и Фернандо Алонсо – и може би Ферари – ще е вълнуваща“, каза австриецът.
And that’s #FP2 all done ✅
Tomorrow we go again for #FP3
#SaudiArabianGP 🇸🇦 pic.twitter.com/wRgUQEDKl7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 17, 2023