Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри начело в тренировката за Гран при на Маями

Пиастри начело в тренировката за Гран при на Маями

2840
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри, снимка: Макларън

Оскар Пиастри оглави класирането в тренировката за Гран при на Маями в F1. Пилотът на Макларън записа време за 1:27.128 мин. Втори и трети се наредиха Шарл Льоклер с Ферари и Макс Верстапен с Ред Бул. Сесията беше преждевременно прекратена заради инцидент на Оливър Беърман от тима на Хаас.

Чудесни бяха условията преди началото на единствената свободна тренировка в Маями поради спринтовия формат на уикенда. Температурата на въздуха беше 27 градуса, а тази на асфалта- 38. Нямаше никаква вероятност за валежи по време на тази толкова важна 60-минутна сесия на трасето край Хард Рок Стейдиъм.

Пиастри пръв напусна пистата след старта на тренировката в Маями. Пилотът на Макларън се намира в страхотна форма, след като спечели три от последните четири старта. Това му позволи да повече във временното класиране за първи път в кариерата си. Веднага след него излязоха и много други пилоти на пистата, сред които и Макс Верстапен. По-рано нидерландецът обяви, че е станал баща на момиченце. Този уикенд Верстапен кара с новия под на Ред Бул, докато съотборникът му Юки Цунода използва старата спецификация.

Пиастри записа първата най-добра обиколка в сесията за 1:30.059 мин. с гуми медиум. Зад него се наредиха Гасли, Сайнц, Албон и Льоклер. Съвсем очаквано, сцеплението на трасето не беше много голямо. Очаква се то да се подобри значително с напредване на рейс уикенда.

Верстапен поведе в класирането след първите 5 мин. от сесията. Но броени секунди по-късно Ръсел оглави таблицата с време за 1:29.798 мин. Норис пък беше разследван от стюардите заради забравен инструмент в неговия болид.

Верстапен се върна начело 10 мин. след старта на единствената тренировка в Маями. Пилотът на Ред Бул записа време за 1:28.634 мин. Зад него се намираха Норис и Льоклер. Ръсел на свой ред зае първото място с обиколка за 1:28.488 мин. Всички състезатели правеха обиколки с медиум, с изключение на Лиам Лоусън и Исак Хаджар, които използваха хард. В същото време Валтери Ботас наблюдаваше тренировката от питуола на Мерцедес.

Ръсел водеше 20 мин. след началото на единствената тренировка в Маями. Състезателят на Мерцедес записа време за 1:28.058 мин. Ръсел натискаше здраво и едва не изпусна своя болид при преминаването през шикана в трети сектор. Втори и трети бяха Норис и Верстапен. Сайнц заемаше четвъртото място, следван от Антонели, Пиастри, Льоклер, Албон, Беърман и Хаджар. Хамилтън се намираше едва 13-ти и изоставаше с повече от секунда спрямо бившия си съотборник

Ръсел продължаваше да води след преполовяването на единствената тренировка в Маями. Веднага зад него се намираше Антонели, следван от Сайнц, Пиастри и Норис. Льоклер се движеше десети, като пред него на минимална разлика се намираше Хамилтън. Пилотът от Монако подобри резултата си и се нареди шести на около три десети и половина зад Ръсел. Съвсем очаквано, в дъното на колоната се намираха пилотите на Заубер и Астън Мартин, както и Джак Дуън.

В следващите 15 мин. от единствената тренировка в Маями нямаше големи промени в класирането. Пилотите продължиха да правят дълги серии с обиколки. В последната четвъртина от сесията пилотите преминаха през бокса и се върнаха на пистата с меки гуми. Норис премина много близо покрай стената, но не удари своя болид.

Хюлкенберг записа първата обиколка с меки гуми- 1:28.573 мин. Това му отреди девето място с повече от половин секунда изоставане спрямо лидера Ръсел. Сайнц поведе в класирането след слагането на най-меките гуми на Пирели. Албон даде второ време, докато Верстапен записа най-добрия резултат за 1:27.558 мин. Пиастри на свой ред огласи подреждането с обиколка за 1:27.128 мин. Втори на повече от три десети и половина се намираше Льоклер.

Около 4 мин. преди финала Оливър Беърман допусна грешка на завой №12, след което се завъртя и удари в предпазните ограждения. Пилотът на Хаас предизвика червен флаг и преждевременен край на сесията. Беърман се извини на своите механици по радиото.

Пиастри в крайна сметка беше най-бърз в единствената тренировка в Маями. Втори и трети се наредиха Льоклер и Верстапен. Следващите две позиции бяха заети от Сайнц и Албон. Шести се класира Хаджар, следван от Ръсел, Цунода, Антонели и Алонсо.