Шарл Льоклер защити стратегията на екипа си Ферари по време на Гран при на Испания. Льоклер се озова зад съотборника си Фетел след старта. Последният обаче блокира предните си гуми при спирането за първия завой, което доведе до образуване на плоско петно. И съответно Себастиан загуби скорост и бе по-бавен спрямо Льоклер.
След няколко обиколки последва нареждане от бокса Фетел да пропусне Шарл. След първите спирания в бокса обаче Себастиан се озова зад Льоклер, а бе с по-бързите гуми медиум срещу хард за родения в Монако пилот. Отново на тима обаче отне няколко обиколки да реши да каже на Шарл да пусне Фетел.
След вторите стопове на Себастиан и Верстапен, Льоклер излезе на 3-а позиция и планът беше да изкара с твърдите гуми до финала, без да влиза за втори път в бокса. Излизането на колата за сигурност обаче наложи второ спиране и за Шарл, който след него се озова на 5-а позиция.
„За мен нямаше проблеми в това състезание, каза Льоклер. – В първата серия от обиколки очевидно бях по-бърз от Себастиан.
Но винаги е трудно когато има пилот зад теб и ти кажат, че той е по-бърз. Ти винаги искаш да бъдеш по-напред.
От отбора ми позволиха да го изпреваря и след това можех да направя моето състезание. След това, когато аз имах трудности и бях по-бавен с гумите хард, отново си разменихме местата и той мина пред мен.“
Според Льоклер решението той да се опита да изкара до финала с гумите хард не е било лошо. Той обаче е имал проблеми със задните гуми, които не са работели оптимално. Това му е коствало загубата на време и в крайна сметка Шарл смята, че така или иначе е щяло да се наложи да спре за втори път в бокса.