Шарл Льоклер финишира на втора позиция в днешната Гран при на Абу Даби. Пилотът на Ферари потегли втори и запази това място до края на надпреварата. За нещастие, този резултат не помогна на Скудерията да спечели второто място при конструкторите, заради което Льоклер не бе напълно доволен.
Льоклер атакува няколко пъти Макс Верстапен в първата обиколка. Пилотът на Ред Бул обаче защити позицията си и започна да се откъсва напред
Петкратният победител в F1 се движеше на самотно второ място в по-голямата част от надпреварата на Яс Марина. Той успя да защити позицията си от Джорд Ръсел (Мерцедес) и състезателите на Макларън.
Льоклер приложи интересна тактика в заключителната фаза на надпреварата. Пилотът на Ферари умишлено намали темпото си, за да може да бъде настигнат от Серхио Перес. Мексиканецът имаше 5-секундно наказание заради контакт с Ландо Норис.
Перес в крайна сметка изпревари Льоклер и пресече втори старт-финалната линия. За нещастие, авансът на пилота на Ред Бул не бе достатъчен. Така той се смъкна до четвъртото място и не успя да помогне на Скудерията да си гарантира второто място при конструкторите.
„Това се случи едва в последните няколко минути, защото Чеко имаше петсекундно наказание“, обясни Льоклер.
„Трябваше да му помогна по някакъв начин, за да финишира на поне пет секунди пред Джордж. Опитах се да му дам DRS и въздушна струя. Но за съжаление това не беше достатъчно“, продължи звездата на Ферари. „От една страна съм наистина щастлив, защото в уикенд като този, честно казано, нямаше нито едно нещо, което можехме да направим по-добре като отбор. Определено не беше даденост това, че бяхме с втория най-бърз автомобил този уикенд.“
„Свършихме невероятна работа и направихме всичко както трябва – стратегия и квалификация. Жалко, че завършихме трети при конструкторите. Това бе единственото, което има значение за мен в края на сезона, а ние не го постигнахме“, заяви Льоклер.
„Бих искал да благодаря на отбора за невероятната работа и за това, че трудиха толкова много още от първото състезание. Знаехме, че сезонът ще бъде труден, защото ни липсваше представяне в сравнение с това, което искахме. Но отборът свърши невероятна работа, като натискаше до последното състезание“, каза още състезателят на Ферари.
Льоклер призна, че е нямало смисъл да притиска повече Верстапен в началото и се е фокусирал върху това да се пребори с Мерцедес
„Очевидно исках да се опитам да взема първото място. Но също така знам, че в състезанието ни липсва известно темпо в сравнение с Ред Бул. Дори и да бях изпреварил Макс там, вероятно след три или четири обиколки щях да бъда изпреварен отново. В крайна сметка единствената ми цел беше да победя Мерцедес“, завърши Шарл Льоклер.
YESSSS CHARLESSS!!!!
On the podium one last time in 2023 👏 @Charles_Leclerc #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/0nSkhJowZg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 26, 2023
Другият състезател на Ферари Карлос Сайнц имаше една много тежка надпревара в Абу Даби. Испанецът потегли 16-ти и се бореше за позиция в дъното на топ 10. В крайна сметка той остана едва 18-ти и не можа да помогне на Льоклер в борбата с двата Мерцедес-а.