Лорънс Строл отново напомни за амбициите на Астън Мартин. Канадецът заяви, че няма да се откаже, докато „мисията на отбора не бъде изпълнена.“ Строл също така отново заяви, че новата промяна в правилника ще бъде възможност за Астън Мартин да се бори за местата в челото.
Лорънс Строл подробно описа мисията си да превърне Астън Мартин в шампионски отбор. Канадският милиардер има големи очаквания след влизането на новите правила догодина.
През лятото на 2018 г. Лорънс Строл оглави консорциум от инвеститори, който закупи активите на тогавашния отбор на Форс Индия. След това тимът носеше името Рейсинг Пойнт от 2019 до 2020 г.
От 2021 г. насам отборът се състезава като Астън Мартин. Това стана възможно, след като Лорънс Строл закупи дял от британската автомобилна марка. Така той и неговите съдружници спасиха Астън Мартин Лагонда от фалит и дадоха нов живот на марката.
Лорънс Строл направи огромни инвестиции в Астън Мартин. Отборът вече разполага с чисто нова фабрика и различни съоръжения с най-съвременни технологии, както и собствени въздушен тунел. Отборът също така привлече редица специалисти, като най-известните от тях са Ейдриан Нюи, Анди Коуел, Енрико Кардиле и много други
Астън Мартин има големи амбиции за следващата година. Тогава влизат в сила нови технически правила за шаситата и задвижващите системи. Тогава отборът ще разполага с болид, конструиран от Нюи и задвижван от Хонда. Това може да се окаже комбинацията, която да позволи на екипът най-накрая да стигне до върха.
„Целият отбор се формира в момента. Ние с нетърпение очакваме следващата година, когато ще има огромни промени в правилата и регламента“, обясни Строл във видео в канала на Астън Мартин в YouTube.
„Друга огромна крачка е, че Хонда е наш партньор за двигатели. Да бъдем заводски отбор за първи път в живота ни е съвсем различно преживяване. Проектирането на двигател, който е съчетан със задвижваща единица като едно цяло, а не като двигател за клиенти, който просто се доставя от някой друг“, добави собственикът на Астън Мартин.
Лорънс Строл не крие, че няма търпение да види автомобила за 2026 г. на пистата. Той също така беше категоричен, че „няма да се откаже, докато мисията на отбора не е изпълнена.“ Съвсем очаквано, тя е свързана със спечелването на двата шампионата в F1.
„В момента се случва нещо изключително вълнуващо. Аз съм непреклонен. Няма да се откажа, докато мисията ни не е изпълнена. В този случай мисията е да станем световни шампиони“, каза още Лорънс Строл.
From the heartbeat of the AMRTC at Silverstone, Executive Chairman Lawrence Stroll opens up about pride, patience and the relentless mission to win with @MaadenKSA.#UnearthYourGreatness pic.twitter.com/dBCjt0oXY9
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) November 2, 2025
Същевременно Анди Коуел коментира влиянието на Ейдриан Нюи върху проекта за следващата година.
„По-рано тази седмица разговарях с някои от инженерите по механика и те казаха: „Ейдриан се фокусира изцяло върху инженерството, основано на първите принципи“, обясни Коуел.
„Поглеждам ги и казвам: „Ами, не трябва ли всички да се фокусираме върху инженерството, основано на основните принципи?“ Ейдриан просто поставя ясен акцент върху преследването на върха, което е чудесно за всички инженери. Това кара цялата компания да мисли по този начин, като преследваме максимална производителност за рекордно кратко време“, добави шефът на Астън Мартин.
Новият главен технически директор на Астън Мартин Енрико Кардиле разкри малко повече подробности относно двигателя на Хонда. Според него, японският производител може да „натисне повече“ в сравнение с останалите, тъй като ще работи със само един отбор догодина
„От една страна, те просто се опитват да задоволят нашите изисквания по време на разработката“, каза Кардиле в подкаста Beyond the Grid. „От една страна не е необходимо да търсят компромис между различни изисквания.
„От друга страна, предполагам, че могат да натиснат малко повече по отношение на разработката. Те трябва да предоставят двигатели само на един отбор. На практика количествата са по-малки, отколкото ако имаше няколко отбора. Това им позволява да натиснат повече по отношение на разработката.“
Кардиле заяви, че Хонда възприема „агресивен подход“ към разработването на двигателя. Италианецът добави, че неговият фокус е насочен най-вече върху шасито.
„Откакто се присъединих, фокусирам вниманието си върху шасито, така че само отчасти виждам какво прави Хпнда. Но от това, което виждам, мога да призная, че съм изненадан от ангажираността и агресивния подход, които имат.“
„Те са много отворени за сътрудничество, за да задоволят нашите изисквания по отношение на шасито. Бих казал, че досега фокусът ми е изцяло върху разработката на шасито, а не върху силовия агрегат“, добави италианският инженер.
From the AMRTC to Mexico… one crew, one story, and a lifetime of teamwork.
You’ve got a friend in me. 💚 #ToyStory30MX pic.twitter.com/qsDQBr5XQ6
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) November 2, 2025














