Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус привлече финансов гуру в съвета на директорите

Лотус привлече финансов гуру в съвета на директорите

41
0
Лотус

Екипът на Лотус е привлякъл Андрю Руън за председател на надзорния си съвет, като 48-годишният икономист трябва да помогне на екипа като повиши компетентността в намирането на нови спонсори и подобряването на икономическото състояние на екипа. Руън е един от най-успешните инвеститори във Великобритания, занимаващ се предимно с недвижимо имущество. Той спечели славата си през 1998 г. с преустрояването на бившата печатница на Financial Times в Лондон. Като шеф на предприятието Sentrum през миналата година той е отчел постъпления от $1,1 млрд.

Моторните спортове не са непозната земя за Руън. През 2011 г. той спечели британските GT серии. Сега той вече е в оперативното управление на Лотус.

„Андрю Руън от скоро е директор на управителния съвет на Лотус“, обясни Ерик Булие. „Със своите качества той ще донесе нови знания и професионализъм във Формула 1, но до колкото знам той няма да има финансово участие.“

Така Лотус продължава да е собственост на инвестиционната група Genii Capital на Жерар Лопез. Люксембурецът обясни още през януари, че екипът е отворен за нови инвеститори.

„Ако има инвеститори, които биха искали да закупят дялово участие, ние сме подготвени за това“, обясни Лопез. Все още не е ясно, дали в бъдеще Руън няма да се включи. Ако той прояви желание, вероятно ще има преференции спрямо бъдещи инвеститори.

Булие пък скоро опроверга, че малайзийският автомобилен производител Протон, който притежава автомобилната фирма Лотус, се е включил с финансови средства в екипа. Булие подчерта на няколко пъти, че Genii Capital е показала ангажимента си да подкрепя екипа финансово и в бъдеще. Благодарение на добрите резултати от миналата година екипът се утвърди като един от финансово най-ефективните отбори. При внимателно изчисление се вижда, че екипът е изразходвал по $550 хил. на точка, докато Ред Бул е дал със $130 хил. повече.

Въпреки това Лотус продължава да търси главен спонсор. Освен това отборът продължава да отбелязва загуби. За 2011 г. преди данъците екипът е със загуба от $32,3 млн. въпреки че приходите са се увеличили с 41% на $179,6 млн. Разходите обаче също са се увеличили с $18,8 млн. на $208,6 млн., което в сравнение с дадените от Ред Бул $273,5 млн. е значителна разлика.