Главният инженер на Лотус, Ален Перман обяви, че екипът му се отказва от използването и изпробването на пасивен DRS в състезанията до края на сезона.
„До края на сезона няма да ни видите да работим по тази система”, обясни той по време на уикенда в Сингапур. „Не се предаваме, просто системата в момента не работи перфетно на нашия болид и ние не искаме в момента да продължаваме да губим време с работата си по нея. Техническият ни отдел малко или много вече работи по колата за следващия сезон.”
След третото място на Кими Райконен в Сингапур и отпадането поради технически причини на Грожан, в Южна Корея и до края на сезона пилотите на Лотус ще стартират с варианта на болида с по-дълга база, която обаче не бе използвана в последното състезание заради специфичните характеристики на трасето. Други промени и експерименти едва ли ще бъдат правени в оставащите шест състезания до края на сезона.
„Ще имаме минимални промени по актуалния ни модел, като част от тях са свързани с отстраняването на някои технически проблеми, които имахме до момента”, продължава Перман.
Борбата в класирането при пилотите и конструкторите изглежда също е отписана. Райконен изостава с 98 точки от Себастиян Фетел, докато Лотус е на четвърто място с изоставане от 171 точки спрямо екипа на Ред Бул. Третото място пък в момента е за Мерцедес, като разликата до екипа от Бракли е 61 точки. Въпреки това Перман е убеден, че представянето на колата в последните състезания за годината ще бъде на ниво.
„Видяхме по време на Гран при на Сингапур, че темпото ни е добро. Ще продължим да се борим без да се разсейваме с работа по системи, които няма да използваме.”