Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лоу: Всичко по МР4-26 се напасна навреме

Лоу: Всичко по МР4-26 се напасна навреме

35
0
Люис Хамилтън,Макларън

Близо триседмичната пауза между Гран при на Китай и следващата надпревара от календара в Турция даде възможност на Макларън да направи равносметка на първите три кръга от Формула 1. Отборът имаше сериозни затруднения по време на предсезонните тестове, но още от Австралия се оказа единствен съперник (за момента) на Ред Бул и дори спечели на пистата до Шанхай.

Изпитанията през февруари и началото на март бяха едни от тежките преживявания за всички в екипа за последните близо 20 години – е откровен техническият директор Пади Лоу. – Издръжливостта просто липсваше. Беше изтощителен месец за всички в Уокинг и Бриксуърт. Всъщност нямаше толкова много различни повреди, колкото все нови и нови грижи с изпускателната ни система. Отивахме на трасето сутринта, мислейки си, че сме оправили нещата от предходния ден, а се сблъсквахме с нова серия проблеми!

Това наложи реконструиране на изпускателната система и МР4-26 вече е с далеч по-конвенционален вариант. Всъщност в Уокинг се справиха за страшно малко време с необходимите промени и още в Мелбърн бе регистрирано чудесно темпо.

Всичко се напасна съвсем навреме, а трябваше да се съобразим с комбинация от фактори. Трябва да призная, че извадихме късмет, макар той никога да не е единствената съставка от успеха ни. Отборът се сплоти неимоверно много, за да се справи за краткото налично време и да поеме в съвършено различна посока. Уменията на екипа ни в това отношение са изключителни – обясни Лоу.

Техническият шеф даде за пример още ситуацията в Китай, когато проблем с горивото в колата на Хамилтън подложи всички в гаража на огромно напрежение. Пилотът успя да излезе броени секунди преди затварянето на питлейна, а впоследствие спечели надпреварата.

20 момчета, всичките на радио връзка, работят страшно упорито и много бързо около колата. В подобни мигове няма дискусии кой какво трябва да прави, дават се крайно малко инструкции. Но те са безпогрешни и знаят точно какво е необходимо да свършат. В кризисна ситуация хората ни са наясно с какво да се занимават и как могат да допринесат. Освен това уважават труда на колегите си. Видяхме това на макрониво в Австралия и на микрониво в Китай. За Мелбърн имахме 10 дни. В Шанхай разполагахме с 6 минути. И в двата случая използвахме максимално добре ресурсите си и се справихме великолепно – убеден е той.

Емоциите все още се връщат не само у Лоу, но и у останалите хора от отбора. Наред със сериозното обаче техническият началник се сеща и за забавните моменти, неизменно съпътстващи надпреварите.

По принцип пристигам сравнително късно за състезание, тъй като се старая да оптимизирам максимално времето си с инженерите в технологичния център на отбора. Обикновено по летищата се засичам с един от хората на Ред Бул – ползваме едни и същи полети. При кацане си устройваме надпревара: искаме да видим кой е натоварил повече компоненти в количката си! Аз лично пристигнах в Китай с 8 допълнителни кутии – пълни с карбонови елементи, които директно отидоха в гаража. А кутиите никак не са малки. Най-големият контейнер, пренасян от нас, е за предно крило. Дълъг е два метра и причинява истинско главоболие, защото никога не влиза нормално през вратите на летището! Непрекъснато се борим по разни обходни пътища – разказа Лоу.

Според него личният му (а и на отбора) рекорд за допълнителен багаж е от 2007 г. – цели 19 кутии! Това обаче е още едно от нещата, които всеки член на отбора – независимо от ранг и статут – трябва да е готов да направи, за да помогне, категоричен е Лоу.

Повече за новата техническа структура на Макларън и методите на работа в Уокинг четете в новия 138-и брой на списание ClubS1 (май).