Начало Избрани Лоусън: Целта ми беше да завърша 72-те обиколки

Лоусън: Целта ми беше да завърша 72-те обиколки

854
0
Лиам Лоусън
Лиам Лоусън, снимка Ред Бул Контент Пуул

Лиам Лоусън анализира първото си участие като пилот от F1. Новозеландецът призна, че е имал доста трудности заради променливите условия на пистата „Зандвоорт“. Лоусън все пак се радваше, че е успял да завърши успешно надпреварата в Нидерландия.

Лоусън направи изненадващ дебют в F1 миналия уикенд. 21-годишният състезател замени Даниел Рикиардо в тима на Алфа Таури. Осемкратният победител в Гран при претърпя инцидент във втората свободна тренировка и контузи лявата си ръка. Вчера Рикиардо претърпя успешна операция и продължава възстановяването си

Лоусън даде последно време в съботната квалификация. Разбира се, това не бе изненада за никого, като се вземе предвид липсата на натрупани километри с болида AT03. Пилотът на Алфа Таури потегли с едно място по-напред заради наказанието на Кевин Магнусен от Хаас.

Лоусън направи приличен старт и успя да се опази от инциденти в първата обиколка. След това той заемаше позиция в дъното на колоната. Младият новозеландец водеше борба с Шарл Льоклер от Ферари. Монегаскът имаше поражения в пода, заради които губеше позиция след позиция. В крайна сметка звездата на Скудерията отпадна и позволи на Лоусън да мине напред. В крайна сметка пилотът на Алфа Таури финишира на 13-та позиция в първото си участие в F1

„Условията бяха доста променливи. Когато се качихме на стартовата решетка, започна да вали. Това определено не беше най-доброто усещане. Но по време на състезанието  научих много неща, свързани с колата и всичко останало“, сподели Лоусън.

„Първата част на надпреварата не беше най-добрата. Загубихме много време с заради трафика при спирането в бокса, а след това и с наказанието [за възпрепятстване на Кевин Магнусен]. Всичко това е част от състезанията. Но през втората половина започнах да усещам мекия и чист въздух, а след това и добрата скорост на гумите интермедия. Чувствах се много по-комфортно, отколкото в квалификацията.“

„“Целта ми беше да завърша 72-те обиколки. Да, определено има неща, които бих искал да направя по-добре, но като цяло съм достатъчно доволен от представянето си. Имаме още работа за вършене. Въпреки това се радвам, че минах през различни условия и сценарии. Това е ценен опит, който ще използвам занапред“, добави пилотът на Алфа Таури.

Лоусън ще замени Рикиардо и в предстоящата Гран при на Италия този уикенд. В същото време той продължава участието си в Супер Формула, където е един от претендентите за титлата.

Съотборникът на Лоусън Юки Цунода завърши 16-ти. Японецът си проби път към челната пета в даден момент, след което отново потъна в класирането.

„Показах добра скорост и имах някои вълнуващи моменти през първата част на състезанието и се защитавах се от доста автомобили. Преди състезанието с отбора се договорихме стратегията ни да остане с използвани меки гуми. Затова смятах, че ще успеем да издържим до края. Сцеплението не беше лошо, но новата гума имаше по-голямо предимство, отколкото предполагахме, така че в крайна сметка не се изплати“, коментира Цунода.

„Когато започна да вали, прецених, че е по-добре да вляза в бокса. Оценявам, че екипът ме изслуша и уважи призива ми. В крайна сметка нямах достатъчно сцепление в последните обиколки с интермедии и се борех да ги загрея и да запазя температурата в тях. Трябва да го разгледаме, тъй като това нещо бе малко необичайно. Жалко, че не показахме темпото си от квалификациите. Все пак съм щастлив, че се постарахме наистина много и успяхме да покажем малко повече ефективност в състезанието“, допълни състезателят на Алфа Таури.