Лиам Лоусън финишира на 11-та позиция в състезанието на Сузука. Пилотът на Алфа Таури призна, че е нямал нуждата скорост, за да се бори за точки. Според Лоусън, това е бил максимума, на който е можел да се надява.
Лоусън не успя да прескочи Q2 в Япония и потегли 11-ти в неделната Гран при. Новозеландецът стигна до деветото място в началната фаза на надпреварата и се възползва от проблемите на някои от автомобилите пред него
Пилотът на Алфа Таури заложи на стратегия с две спирания и използва всички типове гуми за сух асфалт на Пирели. За съжаление, Лоусън имаше сериозни проблеми с деградацията на гумите по време на втория си стинт. По този начин той загуби позиции от състезателите на Алпин Пиер Гасли и Естебан Окон. В крайна сметка той имаше добър последен стинт в твърдите гуми на Пирели. Това му позволи да се пребори с някои от своите съперници, включително съотборникът му Юки Цунода. Така той финишира на 11-та позиция в домашната надпревара за основният партньор на Ред Бул и Алфа Таури- Хонда и бе на косъм от зоната на точките.
„Нямахме нужната скорост на Сузука. Честно казано, единствените, с които наистина се състезавахме по време на надпреварата, бяха пилотите на Алпин. Те обаче бяха твърде бързи“, сподели Лоусън.
„Това означаваше, че останахме извън точките. Чувствам се така, сякаш се възползвахме максимално от [възможностите], които се появиха пред нас.“
Лоусън водеше битка с Цунода в по-голямата част от надпреварата. Младият новозеландец отново успя да завърши пред по-опитния си съотборник, макар че това да няма такова значение в момента.
„Битката с Юки беше агресивна, но честна. За съжаление, това не беше достатъчно. Смятам, че никой от нас нямаше темпото, за да влезе в топ 10“, добави пилотът на Алфа Таури.
Лоусън вярва, че постижението му на Сузука не е от голямо значение, като се има предвид, че не е спечелил точки
„Това не е удовлетворение. Искам да имам титулярно място, а сега нямам такова. В общи линии просто върша най-добрата работа, на която съм способен. Ще продължа да го правя, докато мога да карам този автомобил“, завърши Лиам Лоусън.
Алфа Таури обяви пилотския си състав за 2024 г. по време на уикенда в Япония. Отборът от Фаенца ще разчита на Цунода и Даниел Рикиардо, докато Лоусън остава резерва. По този начин новозеландецът остава без титулярно място за догодина. Единственият вариант за него е да отиде в Уилямс. Отборът от Гроув все още не е решил дали ще задържи Логан Сарджънт. Американецът се представя доста колебливо и претърпя няколко катастрофи, които струваха много скъпо на тима.