Шефът на отдела за двигатели и електроника на Ферари Лука Марморини е спокоен преди надпреварата този уикенд в Шанхай по отношение двигателите, с които разполагат пилотите на Скудерията Фернандо Алонсо и Фелипе Маса.
– Проведохме задълбочено проучване на случилото се и проблемите не са свързани помежду си. На Сепанг повредата на Фернандо е от тип, какъвто не ни се бе случвал по време на тестовете през зимата. Вярваме, че част от причината бе необичайният подход на пилота към двигателя по време на надпреварата заради проблема с избирането на предавки, съществуващ от самото начало. Няма връзка и със случилото се със Заубер – според нас случаят при тях се дължи на повреда на електронни сензори. Всеки пилот разполага с 8 агрегата за сезона и около това се гради стратегията ни за използването им – заяви специалистът.
Като цяло той е удовлетворен от скоростта на F10, макар да вярва, че колата може да е още по-бърза:
– По отношение на състезателното ни темпо съм удовлетворен в частност заради агрегатите. Но въпреки това имаме сериозна работа по моторите, за да извадим още представяне от тях, макар да сме ограничени от рестрикциите на правилата. Действията ни са съсредоточени върху разхода на гориво и разбира се, издръжливостта. Работим и в сътрудничество с инженерите по шасито, за да развиваме заедно аеродинамиката например.
До момента обаче няма напълно ясна представа за това колко точно бензин харчи тазгодишното Ферари, тъй като всички уикенди да момента бяха повлияни от променливи атмосферни условия, разяснява още Марморини.
– На мокро разходът е по-труден за контролиране, а е и по-маловажен фактор. Досега се справихме добре, но продължаваме проучванията в този аспект от поведението на моторите. Едва след един изцяло сух уикенд ситуацията ще се изясни – каза той.