Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Младите пилоти не бива да прибързват с F1, смята Антъни Хамилтън

Младите пилоти не бива да прибързват с F1, смята Антъни Хамилтън

96
0

Младите пилоти не бива да прибързват в желанието си да стигнат колкото се може по-скоро до Формула 1, смята Антъни Хамилтън.

Бащата на двукратния световен шампион в Гран при Люис Хамилтън се грижеше в продължение на дълги години за кариерата на сина си. Изявлението му идва в момент, когато темата за това коя възраст е подходяща за дебют в F1 е особено актуална след привличането на 17-годишния Макс Верстапен, който бе на 16, когато подписа договора си с Торо Росо.

– Част от причините за нежеланието ми да се занимавам с млади пилоти и техните родители сега е, че никой не желае да работи така, както ние го правехме. Никой не иска да изчака. Всички търсят моментално удовлетворение. Ако погледнете автомобилния спорт в момента, то ще забележите, че мнозина изкарват по-малко от година в някоя и категория и започват да си мислят: „Стига ми толкова от това. Ще прескоча два-три класа, защото мога да си го позволя”. И докато се обърнеш, вече са в болид от Формула 1. Или очакват да седнат в такъв. Ами, да ви кажа, обучителният процес не се е променил – обясни Хамилтън в интервю за Ройтерс.

Той допълни, че според него има много таланти в автомобилния спорт. Проблемът им е, че не искат да чакат, а искат всичко веднага. Антъни посочи сина си като пример в това отношение: след картинга Люис има две години във Формула Рено, две във Формула 3, сезон в GP2 и едва след това дебютира с Макларън в F1 (2007 г.). Целта на програмата му е да трупа опит и в началото на Гран при кариерата му изрично бе посочено не веднъж, че едва ли във Формула 1 е идвал толкова подготвен състезател. Антъни Хамилтън припомни, че Люис получаваше суперлативи за представянето си отпреди да стане пилот в Гран при и продължава:

– Нищо обаче нямаше да се получи, ако не си бе дал време да премине през нужния процес. Аз станах по-мъдър и поумнях благодарение на случилото се през това време. И това се опитвам да обяснявам на родителите: че трябва просто да вярваш.

Хамилтън старши е на мнение, че ако някой смята, че детето му може да се справи с предизвикателствата, то просто трябва да го поддържа. Нетърпението на родителите обаче изиграва много лоша роля:

– Те не могат да изхвърлят от главата си факта, че съседчето Джони, което е било (заедно с тяхното дете) в картинга и са го побеждавали, сега кара коли и е две години напред. Казвам им да не се притесняват, да забравят подобни глупости. Той може да кара коли, но не развива тези микро-умения и опит, които са му нужни.

При станалия вече прословут случай на Макс Верстапен младежът започна в средата на годината преговори за място в младежката програма на Ред Бул или на Мерцедес. 2014-та бе дебютна за него година във Формула 3 и изобщо в шампионат с едноместни състезателни автомобили. След това бе съобщено, че ще стане част от джуниър екипа на четирикратните световни шампиони и по-малко от седмица по-късно бе обявен договорът му с Торо Росо.

След това се разгоря сериозна полемика редно ли е един тийнейджър да получава титулярно място във Формула 1 и дали това не е опасно за останалите участници в спорта. ФИА от своя страна взе мерки и промени изискванията за кандидатстване за суперлиценз. Федерацията въведе възрастова граница от минимум 18 години, валидна шофьорска книжка и система, по която пилотите да трупат точки (нужен е минимум от 40 точки при подаване на документи за суперлиценз).