Мерцедес не споделя ценностите на Ферари и Формула 1 – такъв бе изводът от изявление на шефа на Скудерията Марко Матиачи, след като Гран при отборите не се договориха за промени в правилата за задвижващи системи.
Понастоящем производителите на агрегати имат право да работят по продуктите си само през зимата между сезоните. Мерцедес обаче наложиха такава доминация през настоящия сезон, че Ферари и Рено настояват да им се даде възможност за преработка. В противен случай, настояват те, конкуренция няма.
Преговорите за частично размразяване на задвижващите системи се провалиха окончателно поне що се отнася до следващия сезон. Последните разговори бяха проведени по време на уикенда за Гран при на Бразилия. Предложението бе през юли 2015 г. да се разреши междинна смяна по 13 показателя. Мерцедес блокираха идеята и заявиха, че ще се съгласят на 5 точки. Това бе отхвърлено от останалите екипи като недостатъчно.
– Продължаваме да водим дискусии, но друг участник в разговорите постоянно си променя мнението. Все още работим. Не се отказваме от фундаменталния принцип, че Формула 1 е синоним с иновация и състезание. Може би някой не споделя тези ценности, които са толкова съществени за Гран при. Да, събираме се, за да намерим някакъв компромисен вариант. Ясно е, че е необходимо правилата да са достатъчно справедливи за всички, за да се промени ставащото на пистата. Смятам, че трябва да имаме общи цели, за да подобрим спорта, приходите, забавлението. Не смятам, че е трудно – мисля, че е по-комплексно. Всички търсят по-добро решение, но е нужно да намерим начин да работим. Тук съм от пет месеца, така че в конкретния случай мнението ми не е толкова силно, но Ферари, както винаги, ще направи всичко възможно, за да продължи Формула 1 да е успешна – заяви Матиачи.
Италианецът коментира и въпроса, че тимът на Маруся не е изплатил задвижващите си системи за сезон 2014 г. Отборът от Бенбъри премина под ръководството на синдици след Гран при на Русия, а от края на октомври прекрати всякаква дейност. Ферари са сред екипите, които не подкрепят идеята за нова схема за разпределение на приходите във Формула 1 с цел подпомагане на малките отбори.
– В момента търсим разрешение и на този проблем. Но ситуацията иде да потвърди как Ферари подкрепя така наречените малки екипи. Продължаваме да работим, защото вярваме, че ако ни се помага, ние трябва да сторим същото. Но пак казвам, трябва да се гледа по-голямата картина. Необходимо е да водим стратегически разговори, не просто от дъжд на вятър – обясни шефът на Скудерията.
Кристиан Хорнер от Ред Бул също не бе доволен от това развитие на събитията. Той намекна, че разговорите могат да продължат, като заяви, че всичко е приключило – засега.
Малките екипи пък вече са убедени, че големите отбори и Бърни Екълстоун имат за цел да ги изгонят от спорта.