Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз и във втората тренировка

Хамилтън най-бърз и във втората тренировка

30
0

Люис Хамилтън бе най-бърз и във втората тренировка преди неделната Гран при на Монако, като успя отново веднага след излизането си на трасето да намери сравнително добро сцепление и температура в гумите си. Сесията практически продължи само 20 минути, като в тях Люис с 8 обиколки зададе темпо с 0,7 сек по-добро от това на съотборника си Нико Розберг, който направи и два тура повече в загряването на гумите.

Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен заеха следващите позиции пред Дани Квят с Ред Бул и момчетата на Торо Росо Карлос Сайнц и Макс Верстапен.

Втората тренировка (както и сутрешната) започна при доста хладно, облачно време. Асфалтът бе с температура само 22 градуса, а въздухът – нетипичните за Монако 15.

Очакваше се дъжд още преди края на сесията и пилотите бяха информирани за това, като бързо започнаха обиколки с по-твърдите гуми софт, а предстоеше и работата със суперсофт. Нивото на сцепление на софт бе много ниско – Пастор Малдонадо и Фетел един след друг едва спряха в зоната за сигурност на Мирабо, използвана миналата година в квалификацията от Нико Розберг. Зад колите на Мерцедес бързо се наредиха тези на Ферари, които също сравнително добре успяха за загреят предните гуми, докато Уилямс например отново имаха големи проблеми с това. Фелипе Маса и Валтери Ботас записаха скромни 12-ти и 13-ти резултат.

Нико бе първият пилот на трасето в тази сесия и бърза навъртя 8 обиколки в първите десетина минути, но с два тура по-малко Хамилтън пак по-бързо достигна по-висока скорост.

Люис бе по-бърз с 0,3 сек от Нико в тези първи серии със софт, но в осмата си обиколка бе още по-агресивен и свали 0,4 сек от времето си. В този момент младият испанец от Мейнър Маруся Роберто Мери се удари в мантинелите на излизане от тунела и тренировката бе спряна. Тогава започна и леко да вали, което бе особено неприятна новина за пилота на Заубер Маркус Ериксон, тъй като не бе успял да направи нито една обиколка заради механичен проблем в колата.

Комисарите обявиха пистата за мокра и рестартираха тренировката 20 минути след нейното начало. Изненадващо след 5-минутна пауза Малдонадо се появи на пистата с гуми суперсофт и едва удържа колата на фибата и след това на новия шикан. Каза по радиото, че дъждът е твърде много и се прибра в бокса. Решението на Лотус да се използва единственият чифт меки гуми за днес изглеждаше наистина рисковано, но дъждът се засилваше и това бе все пак начин да се вземе някаква информация за работата с тези гуми.

За минути условията наистина се влошиха и в следващите 50 минути никой не излезе на трасето. Това не бе изненадващо предвид риска от удар в Монако и прогнозите за сухо време в събота и неделя.

Дъждът спря и постепенно пистата започна да изсъхва, но стана още по-студено, като температурата на въздуха падна до 14 градуса и 20 на асфалта.

Единственото важно събитие обаче бе пристигането в падока на Бърни Екълстоун. Той се появи днес толкова рано през уикенда заради планираната за по-късно тази вечер среща на пилотите, обединени в тяхната организация GPDA преди подготвяното за утре представяне за проучване относно развитието на спорта сред феновете и вижданията на състезателите за него с последните идеи като зареждане с гориво, повишаване на скоростта и т.н.

10 минути преди края на сесията Фернандо Алонсо най-после наруши тишината над трасето и излезе с гуми интермедия. Времената, разбира се, нямаше как бъда променени, а той имаше осми резултат в сухите обиколки.

Част от пилотите пробваха пистата и с гуми за екстремно мокро преди да направят и традиционните симулации на стартове.