Начало Лайфстайл Мото-Пфое се похвали с пореден успех на кампанията #steniskanabala

Мото-Пфое се похвали с пореден успех на кампанията #steniskanabala

54
0

Благотворителната инициатива #steniskanabala приобщи близо 1200 млади и пораснали абитуриенти към идеята да отидат с тениски на бала, изпращането или годишнината от завършването си през 2015 г. – над двойно повече спрямо 553-мата участници през 2014 г. Вместо да харчат пари за скъпоструващи тоалети, всички желаещи даряваха сума по своя преценка за обучението на деца без родители. 

Кампанията на Мото-Пфое, чийто партньор е Столичната организация на БЧК, в полза на български абитуриенти-сираци, които продължават образованието си във висше учебно заведение (ВУЗ) или център за професионално обучение (ЦПО). 

В тазгодишното, второ издание на кампанията събраните средства възлизат на 93 898 лв., като 81 898 лв. са даренията през 2015 г., а 12000 лв. е прехвърлената от миналата година неусвоена сума. С общата събрана сума ще се поемат 45 стипендии за ВУЗ – над двойно повече спрямо стартовата за програмата 2014-та година, когато бяха подпомогнати 19 абитуриенти-сираци. Поради факта, че за втора поредна година 100% от абитуриентите избират да продължат образованието си в университет, през 2015 г. центровете за професионално обучение отпадат като опция в програмата #steniskanabala

Списъкът на градовете, от които са кандидат-стипендиантите, показва, че те на практика са от цяла България: Разград, Хасково, Габрово, Пирдоп, Ловеч, с. Криводол – обл. Враца, Панагюрище, Казанлък, Оряхово, София, Пазарджик, с. Замфир – обл. Монтана, Монтана, с. Дрен, Асеновград, с. Бел Камен, Стражица, Свиленград, Радомир, Доспат, Сливен, Елхово, Тетевен, Сандански, с. Поленица – обл. Благоевград, с. Гроздьово – обл. Варна, с. Габаре – обл. Враца, Банкя, с. Веселина – обл. Разград. 

ВУЗ-овете, в които абитуриентите-бенефициенти на #steniskanabala 2015 са избрали да учат са: Софийски университет „Св. Климент Охридски“ – 13 студенти, Технически университет София – 2 студенти, Технически университет Габрово – 1 студент, УНСС – 12, Университет по библиотекознание и информационни технологии – 1, Медицински университет Варна – 1, Тракийски университет Ст. Загора – 6, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ -1, Русенски университет „Ангел Кънчев“ – 1, Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“ – 1, Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий“ – 2, Национален военен университет В. Търново – 1, Стопанска академия „Д. Ценов“ Свищов – 1, НСА – 2. 

На специално създадения сайт www.steniskanabala.bg, обновен и обогатен със съдържание и функционалности през 2015 г., всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент можеше да дари средства, онлайн или по банков път, за образованието на абитуриентите без родители, а Мото-Пфое му предоставяше символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска. Всеки сам избираше размера на дарението си, но тениската бе предоставена при дарения над 20 лв. 

Тази година три известни имена – DJ Marten, Knapp и 45 Street – участваха благотворително в кампанията, като всеки от дизайнерите предложи свой вариант за мъжка и дамска тениска, с което изборът беше разнообразен. 

Акцент в кампанията през 2015 г. бе стартът на сайта www.pornorprom.bg, който под формата на игра-пъзел убеждаваше младите хора, че изборът за тоалет на някои абитуриенти е силно екстравагантен. За по-малко от месец бяха регистрирани 40 000 посещения, което оказва ефективността му. 

Много абитуриенти и цели училища прегърнаха каузата и се включиха в инициативата. Випуските на столичните 73 СОУ „Владислав Граматик“ и 91 НЕГ „Константин Гълъбов“, както и СОУ за Европейски езици „Константин-Кирил Философ“ – Русе отидоха с тениски на изпращането си. Идеята подкрепиха и класове от Земеделска професионална гимназия – гр. Сандански, Гимназия „Пейо Яворов“ – Петрич, СОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ – Козлодуй, СОУ „Васил Левски“ – Русе, ЧПГЧО „Челопеч“, СОУ „Георги Бенковски“ – Тетевен, 127 СОУ – София и Националното музикално училище „Любомир Пипков“ – София. 

Партньор на Мото-Пфое в инициативата е БЧК, като Столичната организация събира заявките на абитуриентите-сираци за кандидатстване по настоящата програма и координира работата с тях. Класацията на бенефициентите се извършва от тяхна страна съгласно регламента на #steniskanabala, публикуван на официалния сайт. За втора поредна година DHL са официалният логистичен партньор, разнасящ благотворително тениските, а betahaus отново е любезен домакин на откриващото и закриващото събитие и помага за оповестяването на информацията. Инициативата се подкрепя и от редица медийни партньори, които с готовност приеха да разпространяват добрата новина. Разгласата е поверена на Нова телевизия, списанията HELLO! България, BBC Знание, Glamour, МОДА, сайтовете webcafe.bg, vesti.bg и actualno.com, БГ Радио и JCDecaux. Зад каузата #steniskanabala отново застанаха известни имена като Митко Павлов, Христо Мутафчиев и Данчо Караджов. 

Сред корпоративните дарители, подкрепили тази година кампанията #steniskanabala са: ЗАД Виктория, Джи Пи Груп ООД, Булгартабак Холдинг АД, Български футболен съюз, Кар Транспортер ЕООД, ЦПК Прогрес, Скорпион Шипинг ООД, АТ Инженеринг ООД, Асарел Медет АД, Водстрой 98 АД, Транслат АД. Лични дарения направиха Валентин Михов, Матьо Матев, Атанас Фурнаджиев, Димо Николов, Филип Пфое. 

Даряването на средства за зрелостници без родители е дългогодишна инициатива на Мото-Пфое. От 1997 г. досега ежегодно благотворително модно ревю подпомагаше абитуриенти-сираци от контингента на БЧК и със събраните средства се закупуваха тоалети, аксесоари и куверти за бала им. От 2014 г. Мото-Пфое надгради своята инициатива, като вече помага на абитуриентите без родители от цялата страна да продължат образованието си след 12-ти клас. Вдъхновители на кампанията #steniskanabala са група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителна инициатива, събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на бала с тениски, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. Година по-късно, Мото-Пфое пое щафетата и продължава инициативата в България.