Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Множество нови компоненти се изпитват на Спа (галерия)

Множество нови компоненти се изпитват на Спа (галерия)

98
0

Набор от нови детайли изпитват екипите от Формула 1 в днешните тренировки на пистата Спа-Франкоршамп, като част от тях ще се ползват в неделното състезание, но други просто се проверяват за следващите надпревари.

При шампионите от Мерцедес и в двата автомобила има нови двигатели, турбо и MGU-H, но и нови горивни помпи. Всичко позволява колите да се балансират по-добре като разпределение на масите. В аеродинамиката не се забелязват големи промени спрямо състезанията на писти със сходни характеристики като Силвърстоун, но сутринта в първата сесия направи впечатление, че крилата им са една идея по-вдигнати от тези на Ред Бул например. Сребърните стрели бяха и единствените два автомобила, върху края на чиито акулски перки има монтирани двойни Т-образни крила, като въпреки по-високите нива на притискане скоростта им бе отлична.

В същото време при Ред Бул, за да се компенсира липсата на мощност в бързите сектори, тимът използва нови задни крила, доста плитки и с нови страници, които бяха изследвани с аеробоя до самия край на първите 90 минути. Тимът в миналото е успявал да компенсира на тази писта с подобни решения, като наклон на колелата и налягане в гумите, които обаче тази година са много стриктни – 23.5 psi за предните и 21.5 psi за задните. Максимално допустимият кембър на предните гуми е 2.75 градуса, а на задните – 1.5 градуса.

При Ферари с огромен интерес се очакваше как ще работи новото предно окачване с нов – трети – стабилизиращ амортисьор, което бе изпитано за първи път в Унгария. В Скудерията изпробваха и някои нови малки промени в пода и дифузьора, а задните крила са близки до тези от Силвърстоун, където отборът загуби.

Ферари тества и предно крило с променени страници, което да работи по-добре с новото окачване.

В Уилямс имаха програма отново за проверка на новия аеропакет с крила като Мерцедес и да го сравнят пряко със старата конфигурация. Планът бе Ланс Строл да е с новите елементи, а Фелипе Маса – със старите. Той обаче се провали, защото бразилецът се удари лошо в началото на първата тренировка и не можа да предостави никакви данни. За втората от тима решиха да сменят шасито и колата се сглобява отново. Тимът има и ново задно крило, което да провери, с форма близка до тази на Мерцедес.

Макларън също разделиха програмата между двамата си пилоти, като предвид наказанията на Щофел Вандоорн за смяна на компоненти от задвижващата система днес той имаше за цел да тества halo за 2018 г., както и нови части в предната част и захващането на предното крило.