Подскачането бе основна тема по време на предишния рейс уикенд в Баку. Във връзка с това Кевин Магнусен се опасява, че предстоящият уикенд в Канада може да бъде още по-неприятен за пилотите от F1.
Пилотите на Мерцедес бяха най-засегнати от този феномен в Азербайджан. Състезателите на тима Люис Хамилтън и Джордж Ръсел се оплакаха здравословни проблеми. Седемкратният световен шампион се бореше с болки в гърба, предизвикани от подскачането, ниската височина и твърдостта на автомобила на Мерцедес. Британецът все пак ще участва в Гран при на Канада, след като от екипа се притесняваха дали той ще успее да се възстанови след състезанието в Баку.
Магнусен смята, че неравната повърхност на пистата Жил Вилньов ще изправи пилотите пред „тежко“ предизвикателство с новото поколение спортни автомобили. Трасето край Монреал за последно прие кръг от F1 през 2019 г.
„Монреал е много готино място. Пистата е хубава и уникална. Тя е комбинация между улично и обикновено трасе. Наистина ми харесва да се състезавам на нея“, сподели Магнусен.
„Трасето е много неравно така че ще ни бъде тежко в тези нови автомобили, тъй като те са много твърди. Състезанието в Канада ще бъде голямо предизвикателство.“
Магнусен не е влизал в челната десетка от Гран при на Емилия Романя, която се проведе в края на април. Датчанинът е готов да сложи край на този период през този уикенд.
„Целта е да се спечелят точки. Смятам, че разполагаме с необходимия автомобил за това. Нямам търпение да отида там.“
Maybe a K-Mag for your updated lockscreen? 📱💻#HaasF1 #WallpaperWednesday pic.twitter.com/jFX4gkkG9A
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 15, 2022
Шефът на Хаас Гюнтер Щайнер каза, че дизайнът на болида VF-22 също е страдал от подскачане през този сезон, също като съперниците си, макар и може би в по-малка степен.
Той се съгласи, че асфалтът в Монреал може отново да изостри проблема.
„Ефектът на подскачането се различава на всяка една състезателна писта“, обясни Щайнер.
„В Барселона изглеждаше, че всички са намерили решение за този феномен. Но след това се върнахме в Баку и отново се намирахме в трудна ситуация. Не съм сигурен какво да очаквам в Монреал.“
„Това е част от пакета на автомобила. Сигурен съм, че във Формула 1 има достатъчно интелигентни инженери, които рано или късно, надявам се по-скоро, ще намерят начин да контролират отскачането.“
„И ние сме засегнати от това, може би малко по-малко от някои други отбори. Прросто работим върху всяка писта, за да дадем на пилотите възможно най-доброто усещане. Всичко зависи от представянето.“
„Ако направите компромис с производителността, можете да се чувствате по-удобно. От друга страна, кой иска да направи подобно нещо?“
„Нека да видим къде ще се намираме в първата свободна тренировка. Всички знаем, че пистата в Канада е доста неравна. Обикновено при такива трасета ситуацията не се подобряват, но нека изчакаме и видим какво ще се случи“, заключи шефът на Хаас.