Начало Избрани Магнусен: Състезанието в Канада ще бъде голямо предизвикателство

Магнусен: Състезанието в Канада ще бъде голямо предизвикателство

681
0
Кевин Магнусен, Хаас
Кевин Магнусен, снимка Хаас

Подскачането бе основна тема по време на предишния рейс уикенд в Баку. Във връзка с това Кевин Магнусен се опасява, че предстоящият уикенд в Канада може да бъде още по-неприятен за пилотите от F1.

Пилотите на Мерцедес бяха най-засегнати от този феномен в Азербайджан. Състезателите на тима Люис Хамилтън и Джордж Ръсел се оплакаха здравословни проблеми. Седемкратният световен шампион се бореше с болки в гърба, предизвикани от подскачането, ниската височина и твърдостта на автомобила на Мерцедес. Британецът все пак ще участва в Гран при на Канада, след като от екипа се притесняваха дали той ще успее да се възстанови след състезанието в Баку.

Магнусен смята, че неравната повърхност на пистата Жил Вилньов ще изправи пилотите предтежкопредизвикателство с новото поколение спортни автомобили. Трасето край Монреал за последно прие кръг от F1 през 2019 г.

„Монреал е много готино място. Пистата е хубава и уникална. Тя е комбинация между улично и обикновено трасе. Наистина ми харесва да се състезавам на нея“, сподели Магнусен.

Трасето е много неравно така че ще ни бъде тежко в тези нови автомобили, тъй като те са много твърди. Състезанието в Канада ще бъде голямо предизвикателство.“

Магнусен не е влизал в челната десетка от Гран при на Емилия Романя, която се проведе в края на април. Датчанинът е готов да сложи край на този период през този уикенд.

Целта е да се спечелят точки. Смятам, че разполагаме с необходимия автомобил за това. Нямам търпение да отида там.“

Шефът на Хаас Гюнтер Щайнер каза, че дизайнът на болида VF-22 също е страдал от подскачане през този сезон, също като съперниците си, макар и може би в по-малка степен.

Той се съгласи, че асфалтът в Монреал може отново да изостри проблема.

„Ефектът на подскачането се различава на всяка една състезателна писта“, обясни Щайнер.

В Барселона изглеждаше, че всички са намерили решение за този феномен. Но след това се върнахме в Баку и отново се намирахме в трудна ситуация. Не съм сигурен какво да очаквам в Монреал.“

„Това е част от пакета на автомобила. Сигурен съм, че във Формула 1 има достатъчно интелигентни инженери, които рано или късно, надявам се по-скоро, ще намерят начин да контролират отскачането.“

„И ние сме засегнати от това, може би малко по-малко от някои други отбори. Прросто работим върху всяка писта, за да дадем на пилотите възможно най-доброто усещане. Всичко зависи от представянето.“

Ако направите компромис с производителността, можете да се чувствате по-удобно. От друга страна, кой иска да направи подобно нещо?“

„Нека да видим къде ще се намираме в първата свободна тренировка. Всички знаем, че пистата в Канада е доста неравна. Обикновено при такива трасета ситуацията не се подобряват, но нека изчакаме и видим какво ще се случи“, заключи шефът на Хаас.