Начало Formula 1 News Майк Кахлън: Жертвахме мощност за аеропритискане

Майк Кахлън: Жертвахме мощност за аеропритискане

9
0
Уилямс FW35

Два часа след като на пистата Каталуния край Барселона бе представен новият Уилямс, конструкторът и технически директор на тима Майк Кахлън разкри подробности по създавенето на новия автомобил в топлата тента на екипа.

Поставихме си няколко цели при развитието на болида – разказа прочутият конструктор. – Да подобрим аеродинамиката, да намалим теглото и да повишим ефективността, да намерим най-доброто съотношение между сили на притискане и бързина.

Англичанинът, който стана световноизвестен най-вече с участието си в шпионския скандал от 2007 г. и му бе забранено за известно време изобщо да работи във Формула 1, разясни, че в тази връзка тимът е жертвал малко от мощността на двигателя си Рено, за да получи по-добри параметри на струите изгорели газове. С тях целта е да постигне по-добро притискане на задната част. По същия начин тази година са процедирали видимо и колегите му в Лотус, които също използват мотори Рено, както и шампионският Ред Бул, при които обаче всички тези ефекти бяха максимално използвани още през мината година, докато Уилямс тества своята същинска Коанда-система едва на финала на 2012 г.

Сега и този тим е готов да се лиши от традиционните 6-8 к.с. мощност в името на повече натиск в задната част. Според Кахлън обаче всичко трябва да е според правилата и в новия автомобил няма решение на изхода на тръбите подобно на това при Катерам. Там има видимо крило в края на канала, което според Майк е против правилата, защото то се явява втори елемент в системата, а това е забранено.

При Уилямс има връзка над канала след ауспусите, но тя не е отделен елемент!

На въпрос на ClubS1 дали прословутата маломерна скоростна кутия на Уилямс е станала още по-малка (както изглежда), Кахлън отговори, че няма промяна, а само леко рафиниране на целия пакет. По-скоро промяната е в новото задно окачване с малко повишеното му тегло.

Майк Кахлън заяви още, че изобщо няма как да се очаква лутането на тимовете в работата с гумите от миналия сезон да се повтори, защото всички вече са наясно с тях, а и новите модели достигат по-бързо работни температури. В тази връзка той защити решението на тима си да представи последен своя нов болид за 2013 г., като каза, че сега нещата са много по-ясни.

Вижте, Херес е много особена писта: много абразивна, студена и голямата част от работата там е по проверки на системите. Почти нищо друго не можеш да тестваш на това трасе, износването на гумите е огромно, а беше и 15 градуса – в Мелбърн ще е 35. Много от тимовете имат нови автомобили, нови гуми и нови пилоти и не съм убеден доколко могат да са им полезни тези данни – бе категоричен Кахлън, който заяви, че изпитанията на всички механични компоненти от новия болид в старата кола са били по-доброто решение според него.

Тепърва предстоят изпитания на всевъзможни елементи като предното крило и куп други компоненти, които едва тепърва ще се развиват и подобряват, като 35 крила и подове за 20 състезания през годината.

Главният конструктор на легендарния тим повтори, че в Уилямс не смятат Валтери Ботас за новобранец, защото той свърши много работа през 2012 г. Познава отлично екипа, работата, всичко.

Той е изключително дисциплиниран и фиксиран в своята работа – даде кратка характеристика на младият финландец Кахлън, като заяви също така, че въпреки по-големия опит на Пастор Малдонадо и очевидния му талант в тима няма да има първи пилот.

Двамата пилоти ще получават абсолютно еднакво отношение и възможно най-добра техника.

Като цел пред тима тази година конструкторът заяви, че ще стои желанието да се използва напълно наличния потенциал. През миналата година отборът отново спечели състезание именно тук в Барселона, но като цяло Уилямс не бяха постоянни и загубиха в първенството.

През миналия сезон имаше доста състезания, в които бяхме по-бързи от Мерцедес, от Лотус, но оставахме след тях – каза още инженерът. – Не бих искал да посочвам точна позиция, защото подобна прогноза е много трудна срещу толкова умни хора с каквито се борим във Формула 1, но най-важното ще е да вземем максимума, който имаме.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter