Канадският бизнесмен Майкъл Латифи е с най-големи шансове да придобие Уилямс според вестник Гадзета дело Спорт. Британският отбор обяви, че на практика се продава и откри процедура за желаещите да придобият част или целия екип. Италианското издание твърди, че Латифи е готов да купи тима за €135 млн. (малко на 150 милиона долара).
По-рано през 2020 г. Уилямс взе заем, гарантиран от компания на канадския бизнесмен на име Латрус Рейсинг
Тимът получи €22 млн. Друга фирма на Латифи – Софина Фуудс е сред спонсорите на отбора. Синът му Николас пък стана пилот на екипа, вероятно също срещу някаква сума.
С придобиване на Уилямс са свързвани още имената на Дмитри Мазепин и Шанох Нисани
И двамата имат синове в автомобилния спорт. 21-годишният Никита Мазепин трябва да се състезава в тазгодишното първенство на Формула 2. През 2019 г. баща му, чието лично състояние се изчислява на над $7 млрд., бе сред кандидатите да купят Форс Индия. За тима от Силвърстоун обаче бе предпочетена офертата на Лорънс Строл.
Нисани е бивш израелски пилот, който понастоящем живее в Будапеща, Унгария. На 38-годишна възраст решава да превърне хобито си в реалност и кара в пет кръга от унгарската Формула 2000, печелейки 4 от тях. Има още няколко участия в различни първенства, както и тренировка във Формула 1 с Минарди. Синът му Рой в момента е резервен и развоен пилот на Уилямс.
Бившият пилот от Формула 1 Карун Чандок пък е на мнение, че в Уилямс са сбъркали като не са сключили споразумение с Хонда през 2017 г.
Тогава се говореше, че британският тим и Заубер обмислят взимането на задвижващи системи от японския производител. Швейцарският отбор дори сключи предварителен договор, който впоследствие бе прекратен.
„Интересно е колко много материали видях онлайн през последните седмици, посветени на темата какво биха могли в Уилямс да направят по различен начин. От това да не пускат Ейдриан Нюи да си тръгне до влошаването на отношенията с BMW. Тези неща обаче са в миналото, а сравнително скоро имаше два други критични момента. Първият бе обвързването с един от големите отбори, а другият – сделката с Хонда. Според мен трябваше да преследват по-активно договорка с Хонда. Вижте колко добре се получиха нещата при Ред Бул. Всички смятахме, че тези задвижващи системи в един момент ще се оправят. С японците трябва да се работи, те имат различна култура. С Макларън не се получи, но Ред Бул успя да отключи потенциала им. Знам, че е лесно да се разсъждава в ретроспекция, но човек се чуди какво би могла да постигне комбинацията Уилямс-Хонда“, сподели Чандок.
Will it be four in a row for @GeorgeRussell63 this Sunday? ?#VirtualGP #WilliamsEsports #WeAreWilliams ? pic.twitter.com/poFFZwJSlb
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 12, 2020