От тима на Макларън първоначално казаха на пилотите си Ландо Норис и Оскар Пиастри да задържат позициите си по време на Гран при на Австралия, когато австралиецът се доближи на по-малко от секунда до съотборника си. Пиастри след това Пиастри сбърка и изостана и дойде съобщение, че са свободни да се състезават, но „при известните правила“. Темата за това дали в Макларън ще има отборни заповеди бе дискутирана в навечерието на Гран при на Австралия и случилото се по време на състезанието в Мелбърн даде повод за още коментари. След финала Зак Браун бе попитан дали първоначалната инструкция не е разсеяла Пиастри и довела до грешката му.
„Не мисля, че има нещо общо. Ние – Андреа [Стела] и аз на питуола – всъщност го пуснахме да се състезава, но просто искахме да минат трафика. Инструкцията беше да задържат за момент. След това той малко изостана. Но според мен те натискаха здраво наистина сложни условия“, отговори Зак Браун.
Шефът на Макларън в F1 Стела даде същото обяснение като американския мениджър в по-подробен вариант.
„По време на състезанието в един момент трябваше да се преодолеят няколко изостанали коли. Нашите болиди бяха близо един до друг, а условията на пистата бяха малко сложни. Гумите пък бяха към края на живота си. Същевременно получавахме информация за времето. Комбинацията от тези фактори ни накара за кратък период да прекратим вътрешното надбягване на двамата ни пилоти, докато изясним прогнозата, какво ще означава тя за използването на гумите и също така за изчистването на изостаналите в края на колоната“, обясни шефът на Макларън в Гран при
„След като преминаха покрай тези автомобили и преценихме нещата по отношение на времето, съревнованието бе възобновено. Пилотите бяха наясно кога бе подадена инструкцията да си пазят позициите и кога, че свободни да се състезават. Аз ще трябва да преразгледам комуникацията с тях. Но ние самите не знаехме кога ще стане по-ясно дали ще вали. Постарахме се периодът (на забрана да се състезават) да е максимално кратък и пилотите са наясно с това“, допълни Стела.
Стела също каза, че според него първоначалната инструкция няма общо с грешката на Пиастри. Той посочи, че много пилоти бъркаха в сложните условия на пистата Албърт парк.
През немалка част от състезанието изглеждаше като че ли Макларън е на път да вземе двойна победа, докато Пиастри не изхвърча от пистата, когато заваля. Той успя да се върне в състезанието. Стела каза, че темпото му в края на състезанието бе демонстрация на реалната скорост на MCL39. Самият Пиастри заяви, че грешката си е негова.
„Ясно е, че е страшно разочароващо… Мисля, че направих наистина силно състезание с изключение на тази една обиколка. Срамота е, че не постигнахме резултата, който да го демонстрира. Няма кого да обвинявам за това освен себе си. Сам се поставих в тази ситуация“, каза Пиастри.
View this post on Instagram