Макларън може да напусне Формула Е в близко бъдеще. Това твърди информация на The Race. Според изданието, тимът ще преустанови участието си в световния електрически шампионат след края на ерата Gen3 Evo през 2026 г.
Макларън се присъедини към Формула Е в началото на ерата Gen3 през 2023 г. Британският екип наследи бившия екип на Мерцедес, след като германският производител избра да напусне шампионата след финала на сезон 2021-22. Макларън привлече голям брой служители от бившия екип.
По време на уикенда от Формула Е в Джеда преди два месеца The Race научи, че Зак Браун е уведомил директора на отбора в електрическия шампионат Иън Джеймс, че той няма да продължи финансирането след края на настоящата ера. Затова тимът ще трябва да търси алтернативни търговски партньорства и такива с производители, ако иска да остане във Формула Е
Известно е, че отборът във Формула Е вече подготвя нов автомобил и ще работи с регистриран производител. Екипът също така разговаря с ключови потенциални инвестиционни групи, за да продължи съществуването си и след старта на ерата Gen4.
Макларън използва задвижващи системи на Нисан и има спонсорски договор с NEOM, който изтича след края на сезон 2025-26. Предполага се, че след това двете компании ще поемат по различни пътища.
По-рано този месец Макларън обяви присъединяването си към топ категорията на WEC от 2027 г. Марката ще разкрие повече подробности относно програмата си по време на 24-те часа на Льо Ман през юни. Очакванията са екипът да работи с екипа на Юнайтед Аутоспортс, чийто съсобственик е Зак Браун.
Предполага се, че Макларън ще прекрати участието си във Формула Е, за да се фокусира върху WEC. Има слухове, че начело на програмата в клас Hypercar ще бъде Джеймс Баркли. Британецът ще напусне Ягуар след края на сезон 2024-25.
Новината, че отборът от Формула Е се нуждае от нови инвеститори и преструктуриране за Gen4 без Макларън означава, че Джеймс ще се концентрира върху опитите да продължи съществуването на отбора, който започна като HWA Racelab през 2018 г.
Конкретният лиценз на отбора на Макларън във Формула Е е собственост на McLaren Electric Racing Ltd. В него Джеймс и Браун фигурират като двама от четиримата директори на компанията.
Смята се, че от началото на 2025 г. Джеймс е започнал да търси нови инвеститори. Крайната цел е той да оглави отбора с нов облик в готовност за сезон 2026-27, когато влиза в сила новата ера във Формула Е.
По-рано този месец Джеймс разговаря с The Racе. Той заяви, че според него Формула Е е в силна позиция от гледна точка на производителите и че моделът на клиентски отбор все още е един от тези, които трябва да се преследват.
„Ако погледнем къде се намираме днес от гледна точка на производителите, фактът, че в Gen4 имаме Нисан, Порше, Ягуар, Лола заедно с Ямаха. Ще бъда много изненадан, ако Стелантис не обяви официално нещо в недалечно бъдеще. Това е шампионат с 11 отбора, който е доста добра позиция“, каза Джеймс.
„Но сега трябва да разгледаме всички останали елементи и да се уверим, че те са също толкова здрави. Начинът, по който структурираме предложението за приходи както за инвеститорите, така и за самите отбори, трябва да работи. След това мисля, че всичко е наред.“
За момента Макларън не постига толкова големи успехи във Формула Е. Тимът има само една победа, спечелена от Сам Бърд през сезон 2023-24. От началото на настоящата кампания екипът спечели три подиума благодарение на Тейлър Барнард. Младият британец заема четвъртото място в класирането и все още е в битката за световната титла.
McLaren look set to disappear from Formula E next year with a new name and fresh investment needed for the entry to continue into Gen4.
The team is speaking to all Gen4 manufacturers are expected to conclude a deal by the end of May.#FormulaE https://t.co/YQ9wOXsUrp
— Formula E Source (@formulaesource) April 24, 2025