Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън MP4-29 е стабилна база за развитие, убеден е Бътън

Макларън MP4-29 е стабилна база за развитие, убеден е Бътън

38
0
Дженсън Бътън

Дженсън Бътън изрази удовлетворение от поведението на болида си Макларън MP4-29 в края на втория ден тестове на пистата Херес. Той изобщо не успя да кара вчера, но отборът разреши техническите проблеми.

Световният шампион за 2009 г. определи деня като много полезен. Той припомни, че всичко е ново и призна, че е почти изумен от факта, че успя да направи толкова обиколки.

Винаги е странно да си на пистата, а да не караш. Радвам се, че успяхме да разрешим проблемите. Днес стартът на изпитанията ни бе положителен, направих 43 обиколки. Няма сериозни проблеми със самата кола, нито със задвижващата система. В основите си автомобилът е такъв, какъвто искаме. Целта ни винаги е да разполагаме със стабилна база. Болидът ще се работи страшно много през годината, включително като аеродинамика, развитието на двигателя ще е огромно, така че основата е наистина важна. Направихме много различни типове изпитания днес. Не можахме да изпълним дълга серия от обиколки, тъй като имаше някои дребни грижи. Хубавото е, че разрешихме всичко доста бързо и натрупахме обиколки. Харесва ми да карам тази кола. Задвижващата система не звучи толкова добре. Не е толкова вълнуваща за ухото, факт. Но при карането звучи добре – обясни Бътън в края на деня на испанското трасе.

На въпрос дали началото на тестовете не напомня миналогодишното развитие на събитията за Макларън, англичанинът заяви, че има голяма разлика:

Миналия сезон – независимо от времената – открихме проблемите в колата още от първия ден. Сега нямаме такива грижи. Това е чудесно – всичко работи както се очаква.

Бътън заяви, че времената не могат да се сравняват с миналогодишните на този етап от тестовете. Днес екипите караха с интермедии, които според екипа му са с около 0,5 сек по-бавни от използваните през 2013 г. Колите са по-тежки, а това означава загуба на още 1 – 1,2 сек. Затова според него до края на теста времената за обиколка ще паднат много, но ще останат по-слаби от дадените преди почти година.

Пилотът не коментира пространно назначението на Ерик Булие за състезателен директор на Макларън Рейсинг. Той сподели, че го познава, но не особено добре и няма представа как работи.

Бътън ще кара и утре сутринта заради пропуснатия вчерашен ден. След това зад волана ще седне Кевин Магнусен. Англичанинът ще остане на пистата, за да участва в насрочения за вечерта технически брифинг с инженерите и новия си съотборник.