Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън начело и във втората сесия в Абу Даби

Макларън начело и във втората сесия в Абу Даби

44
0

След като по-рано днес Люис Хамилтън бе най-бързият пилот на пистата Яс Марина Бей, във втората тренировка над всички бе съотборникът му в Макларън Хейки Ковалайнен. Англичанинът остана втори. Трети е Дженсън Бътън (Браун), а зад него отново бе Себастиан Фетел (Ред Бул), който в последните секунди бе блокиран от Ферари и не можа да подобри времето си. Сензационно пети се нареди дебютиралият отлично в Бразилия Камуи Кобаяши с Тойота.

Тренировката се проведе във времето, в което в неделя ще е и последната за сезона надпревара в Гран при. Пилотите започнаха работа в светлината на угасващия ден, а приключиха по тъмно, на изкуствено осветление.

Роберт Кубица обясни, че почти няма проблеми със светлината, която била много по-лоша в Австралия например, където се караше срещу залязващото слънце. Самият поляк бе доста нещастен в подготовката си за последното състезание като пилот на BMW, защото получи повреда в мотора. Агрегатът обаче бе използван вече повече от 2200 км.

Както и сутринта (или по-точно по обяд) на челните места най-често попадаха пилотите на Макларън, колегите им от Браун, Ред Бул и Себастиен Буеми с Торо Росо – за дълго най-бързият пилот, при това използвайки само по-твърдите гуми тип медиум.

Още при вторите си серии част от фаворитите като Марк Уебър и Бътън искаха да изпробват и работата на типа софт на тази нова писта. Ясно се видя, че скоростта и с тях е добра, и то в няколко тура, а и още не можеше да се постигат добри времена в първа обиколка заради все още многото прах. После Фетел и Барикело сложиха такива гуми. В края Бътън бе супербърз с твърдите гуми, докато Рубенс караше с меките.

Уебър също подобри времето си с медиум към финала, а Фетел щеше да е в топ 3 с меките, ако не бе забавен.

При всички случаи обаче се видя ясно, че Ред Бул и Браун са решили почти всички свои проблеми от началото на сезона, защото първите вървяха отлично на бавна писта, а вторите – на студена. През цялото време асфалтът бе нагрят до 32 градуса, а и двете коли Браун работеха добре за разлика от Унгария и Валенсия.

При Макларън пилотите бяха също почти еднакво бързи и с двата типа гуми, като в бавните завои колата им стои отлично. На правите преди завой 8 и 11 те използват активно KERS. В тази тренировка по-добре се справиха и във Ферари (също с КЕRS), като Кими Райконен постигна 10-о време.