Макларън не бърза да внася големи подобрения в MCL38. Според Андреа Стела, тимът работи върху нов под, който трябва да бъде представен по-късно през сезона. Шефът на Макларън обясни и причините, поради които тимът възприема такъв подход.
Макларън представи голям ъпгрейд в Маями. Той помогна на Ландо Норис и Оскар Пиастри да направят огромна крачка напред и да се доближат до Макс Верстапен. Британецът дори спечели състезанието на пистата край Хард Рок Стейдиъм.
Оттогава Макларън не развива толкова агресивно своя болид, колкото някои съперници. Отборът представи някои малки подобрения в някои стартове. Последните новости по MCL38 бяха в Гран при на Нидерландия. Тогава Норис записа убедителен успех и нямаше проблеми да се справи с Верстапен
Макларън продължава да се въздържа от бързи разработки, които някои други отбори използват. Според Стела има много рискове, свързани с прибързаното внедряване на нови компоненти в автомобилите.
„Не сме въвеждали значителни подобрения от Маями насам“, обясни Стела. Следващият значим ъпгрейд, но не толкова голям, колкото в Маями, беше в Зандвоорт. Той не включваше пода и беше просто детайл. Ставаше дума за някои други области на автомобила.“
Подходът на Макларън е напълно противоположен с този на Ферари. Скудерията представи някои големи актуализации, които обаче влошиха представянето на автомобила. Промененият под в Барселона предизвика проблеми с отскачането при движение с висока скорост. Затова от Ферари се върнаха към по-старата спецификация, преди да намерят дългосрочно решение на този проблем.
Ред Бул също представи голям брой нови компоненти през последните стартове. Тимът от Милтън Кийнс също има съмнения, че някои подобрения са нарушили баланса на RB20 което е довело до влошаване на резултатите и липса на постоянство.
Стела потвърди, че Макларън работи по чисто нов под. Тимът обаче няма да бърза да го използва, докато не е напълно сигурен, че няма да предизвика непредвидени проблеми. Стела също така подчерта важността на търпението при разработването
„Има причина, поради която не въведохме някои подобрения. Aко бяхме натиснали бутона за стартиране, можеше да имаме някои съмнения, когато тези части бяха тествани в реален мащаб и върху истинския автомобил“, обясни Стела. „Не бързаме да се убеждаваме, че разработката е напълно готова, за да бъде изнесена на пистата.“
Макларън успя да направи крачка напред и да развие отлично своя болид. Тимът от Уокинг не последва съдбата на Ферари, Астън Мартин и Виза РБ. Трите екипа трябваше да откажат от някои подобрения заради негативния ефект, оказан върху представянето на болида.
В момента Макларън разполага с най-силния автомобил на стартовата решетка. Въпреки това Стела остана предпазлив и не очаква неговият тим да доминира до края на сезона.
„Подреждането на стартовата решетка в голяма степен зависи от това дали пилотите могат да използват наличното сцепление, а не от това дали автомобилът е доминиращ.“
„Ако погледнем реалните времена за обиколка, а не просто позициите, тогава ще видим, че всеки пилот от най-бързите четири отбора е бил в състояние да заеме първото място на стартовата решетка“, завърши шефът на Макларън.
Pop of papaya. 📷#McLaren #F1 pic.twitter.com/RIwVJkHSeE
— McLaren (@McLarenF1) September 8, 2024