Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън не иска да използва повече отбори заповеди

Макларън не иска да използва повече отбори заповеди

1600
0
Ландо Норис и Оскар Пиастри, Макларън
Ландо Норис и Оскар Пиастри, снимка Макларън

Макларън не иска да използва повече отбори заповеди. Това каза Андреа Стела. Италианецът се надява да избегне да нарежда на Ландо Норис и Оскар Пиастри да спазват указания и да не се състезават свободно.

Макларън използваше отборни заповеди в Гран при на Япония. Тогава Норис и Пиастри се движеха на позиции зад лидера Макс Верстапен. Двамата обаче бяха с различни стратегии. В средата на надпреварата екипът нареди на Пиастри да пропусне своя съотборник, който бе с по-свежи гуми. Целта на този ход бе запазване на позициите на двамата състезатели и елиминиране на възможността те да бъдат изпреварени от Шарл Льоклер

Това е вторият случай в последните 3 старта, в който Макларън използва отбори заповеди. Отборът от Уокинг отправи призив към пилотите си да не се борят един срещу друг на Монца. Тогава Норис и Пиастри водеха битка, което в крайна сметка помогна на техните съперници.

Шефът на Макларън Андреа Стела не се съмнява, че отборът е постъпил правилно и се сменил пилотите си когато е било необходимо. Но от друга страна той призна, че не иска постоянно да има отбори заповеди в тима.

„В известен смисъл на Сузука беше много, много по-лесно, тъй като тези две ситуации бяха стресиращи, особено тази в Монца. Като казвам стресиращо, имам предвид доста стресиращо, защото създадохме напрежение между двамата ни пилоти, което можехме да избегнем“, сподели Стела.

„Това е нещо, което прегледахме обстойно. Да, такива неща могат да се случат в бъдеще. Но за всеки случай трябва да ги избягваме.  В Япония искахме беше да видим колко бързо Ландо се приближава и да видим дали изпреварването срещу Оскар ще стане естествено“, продължи шефът на Макларън. „Когато видяхме, че това няма да се случи естествено, наредихме на пилотите си да се разменят, за да не губят време.“

Стела вярва, че разликата в темпото на Норис и Пиастри е преувеличена заради прекомерното износване на гумите.

„В състезание като това всяка обиколка, която спестиш, е от значение. Ако спреш една обиколка по-късно от някой друг, печелиш една десета. На този етап Ландо влезе в бокса шест обиколки по-късно, така че неговият автомобил автоматично е с шест десети по-бърз от този на Оскар.“

„Освен това трябва да кажа, че темпото на Ландо беше много добро. И ако не друго, с Оскар трябва да погледнем къде можехме да спечелим една-две десети от общото темпо, което му липсваше в сравнение с Ландо“, завърши директорът на Макларън.