Начало Избрани Макларън не очаква голям напредък в Баку

Макларън не очаква голям напредък в Баку

1343
0
Макларън MCL60
снимка, Макларън

Макларън не очаква голям напредък в Баку. Това каза Андреа Стела. Италианският специалист омаловажи възможността отборът да направи голяма крачка напред след първия голям пакет с актуализации на MCL60, който ще се появи по време на уикенда в Азербайджан.

Макларън представи автомобила си за 2023 г. в средата на февруари. Според ръководството на тима, модела MCL60 е еволюция на този от 2022 г. Въпреки огромните очаквания, Макларън стъпи накриво още по време на тестовете в Бахрейн. Тогава Зак Браун заяви, че отборът не е постигнал целите си развитие. В същото време Андреа Стела заяви, че не е доволен от скоростта на MCL60. Италианският инженер смята, че отборът се нужда от агресивна програма за развитие ако иска да бъде топ отбор в средата на колоната.

Легендарният британския отбор заема последното десето място при конструкторите след първите два старта от тази година. В Бахрейн екипът трябваше да оттегли автомобила н Оскар Пиастри заради проблем с електрониката. Същевременно Ландо Норис имаше проблем с хидравликата и бе затворен с 2 обиколки от победителя Макс Верстапен

Две седмици по-късно в Джеда нещата станаха за Макларън така и не се подобриха. Отборът от Уокинг отново си тръгна с празни ръце и се сблъска с проблеми. Първо Пиастри се удари в автомобил на Алпин и счупи предното си крило. Зад него Норис мина върху част от отломките по трасето, които причиниха поражения в неговия болид. В крайна сметка двамата отново бяха далеч от местата, които даваха право на точки.

Още в уикенда в Бахрейн стана ясно, че Макларън ще представи голям пакет с актуализации в Баку. Очакванията са екипът от Уокинг да представи Б-версия на MCL60, която да позволи на Норис и Пиастри да са много по-конкурентни. Вчера британският отбор направи реорганизация на техническия си отдел. Тя включваше напускането на досегашния технически директор Джеймс Кий и завръщането на Давид Санчес. Френският инженер ще започне работа в Макларън от началото на следващата година тъй като сега се намира в „градинарски отпуск.“

Наскоро Стела призна, че не очаква ъпгрейдът в Баку да тласне Макларън толкова напред и да му помогне да се доближи до лидерите. Италианецът също така разкри най-големите слабости на MCL60 в настоящия момент

„По отношение на слабостите на автомобила става въпрос за ниската аеродинамична ефективност. Не е задължително това да означава, че колата се „влачи“ по пистата. Просто съотношението между притискащата сила и съпротивлението не е толкова високо, колкото бихме искали. Това е основната слабост на MCL60″, сподели Стела.

Шефът на Макларън коментира и причините, довели до доброто представяне на Пиастри в квалификацията по улиците на Джеда.

„В известен смисъл причината, поради която бяхме по-конкурентни Джеда, бе свързана с факта, че асфалтът генерира много повече сцепление.“

„По принцип ние разчитаме по-малко на аеродинамичното натоварване и имаме повече сцепление, идващо от гумите“, продължи Стела. Условията миналата седмица някак си скриха малко основния дефицит на болида от аеродинамична гледна точка.“

В допълнение Стела заяви, че е ще е необходим повече от един сериозен пакет с подобрения, който да позволи на Макларън да се върне в правия път и да се бори за четвъртото място при конструкторите.

„Когато става въпрос за модернизацията в Баку, видях какви са числата в тунела. Да ви кажа честно те са наистина обещаващи. Надявам се, че това ще ни позволи да бъдем пета сила на стартовата решетка. Повече от ясно е, че още не можем да изпълним целите си за годината- да бъдем четвърти при конструкторите. Такъв напредък ще изисква не само ъпгрейд в Баку. Нуждаем се от още няколко сериозно подобрения след Баку, върху които работим активно в момента“, добави Андреа Стела.