Начало Избрани Макларън планира да пусне обновения си автомобил през юли

Макларън планира да пусне обновения си автомобил през юли

808
0
Макларън MCL60
снимка, Спас Генев

Макларън обяви кога ще пусне сериозно обновената версия на своя автомобил. Според Андреа Стела, отборът от Уокинг трябва да направи следващия голям ъпгрейд в началото на юли. Директорът на Макларън също така заяви, че новата спецификация на MCL60 ще бъде коренно различна спрямо тази, която се използва в момента.

Макларън имаше изключително трудно началото на сезона. Отборът от Уокинг не успя да постигне целите си развитие на автомобила. Затова тимът реши да разработи тристранен план за модернизация на MCL60. След него Макларън вече трябва да разполага с болид, който редовно печели точки

Макларън пусна първият пакет с актуализации в Баку. От екипа бяха доволни от него след като се оказа, че той дава очакваните резултати и корелира добре с данните от аеродинамичния тунел. Въпреки това Макларън така и не постигна желания напредък. Причината за това е свързана с автомобилът MCL60, който продължава да е прекалено тежък и да не разполага достатъчно добра скорост.

По-рано тази година Стела разкри, че най-сериозният пакет с актуализации в MCL60 ще бъде пуснат през лятото. Директорът на Макларън каза, че той е нещо като Б-версия на сегашния автомобил.

Стела потвърди, че значителното обновяване вече е одобрено от дизайнерските отдели на Макларън и се насочва към производство. Плановете се то да бъде представено по време на уикендите в Австрия или Великобритания през юли.

Директорът на Макларън потвърди, че MCL60  ще изглежда „коренно различено“. Въпреки това той ще бъде по-скоро развитие на настоящата концепция, отколкото промяна на подхода, подобна на тази на Мерцедес F1 W14.

„Планът ни е да направим автомобила по-конкурентоспособен. Сега пуснахме за производство пакета, който трябва да бъде на разположение между Австрия и Великобритания. Именно това е нещото, което трябва да изведе автомобила на по-конкурентно ниво“, сподели Стела.

„Това е като еволюция на автомобила и развитие на концепциите, които смятаме за успешни. Гарантирам ви, че тя ще се различава значително от тази, която имаме в момента.“

„Тази актуализация ще бъде основа за бъдещи разработки през следващата година. В допълнение трябва да има още едно голямо подобрение през втората част от сезона“, добави директорът на Макларън.

Гран при на Австрия е вторият от общо шести спринтови уикенди за сезон 2023 в F1. По време на него отборите и пилотите разполагат със само една свободна тренировка в петък, която е крайно недостатъчна за тестване на нови компоненти. Затова е по-вероятно Макларън да пусне сериозно обновения си болид седмица по-късно на пистата Силвърстоун

Този уикенд Макларън ще участва в Гран при на Испания. Отборът от Уокинг има общо четири успеха на пистата Каталуния. Последният от тях е дело на Кими Райконен през 2005 г. Разбира се, сегашната цел на тима е свързана с вкарване на двете коли в челната десетка.

Стела също така коментира дали Макларън разчита на перфектно изпълнение на уикендите, за да печели точки.

Можеш да имаш висококачествено изпълнение, но на писти, на които можеш да изпреварваш, в крайна сметка ти трябва скорост.

„Да видим. Пистата в Испания има повече високоскоростни завои. Това ме кара да вярван, че ще пасне по-добре на нашия автомобил. Знаем, че трябва да подобрим аеродинамичната ефективност, което ще се случи след няколко състезания“, допълни Андреа Стела.

Макларън продължава сериозното преструктуриране на техническия си отдел. По-рано тази седмица британският отбор обяви привличането на Роб Маршал. 55-годишният инженер прекара повече от 15 години в Ред Бул и бе една от важните фигури в техническия отдел на тима. Подобно на другото новото попълнение на Макларън Давид Санчес, Маршал ще започне работа в Уокинг от началото на 2024 г.

В момента Макларън заема шестото място при конструкторите. Отборът от Уокинг има 17 точки. Пред тях се намира Алпин. Френският отбор се откъсна напред благодарение на подиума на Окон в Монако и вече има актив от 35 точки.