Макларън планира още един голям ъпгрейд на своя автомобил. Това кара Андреа Стела. Според неговите думи, отборът трябва да направи допълнителни концептуални промени, които най-вероятно ще са последните за годината.
Макларън постигна значителен напредък в последните няколко старта. Британският тим направи редица промени и на практика промениха концепцията на своя болид. Това в крайна сметка помогна на Ландо Норис да се качи на подиума във Великобритания и Унгария, докато Пиастри записа две класирания в топ 5
Макларън продължава да работи върху автомобила си за тази година. Екипът от Уокинг иска да продължи борбата си с Мерцедес, Ферари и Астън Мартин и да се доближи до четвъртото място при конструкторите.
Британският тим ще използва някои компоненти, предназначени за намаляване на челното съпротивление. Те ще са необходими за писти с дълги прави като Монца и Лас Вегас. Същевременно Стела каза, че предстоят още подобрения в MCL60, които ще помогнат на отбора да надгради последните подиуми във Великобритания и Унгария.
„Работим върху развитието на тези концепции за периода след лятната пауза. Има още един кръг [от промени в] шасито и пода“, сподели Стела.
„Все още трябва да решим дали да стартираме този процес или не, тъй като ни предстоят още няколко дни работа. Ако всичко се получи според очакванията ни, то определено ще се опитаме да използваме тези части в някои от следващите състезания“, добави ръководителят на Макларън.
Макларън направи огромна крачка напред благодарение на последната си модернизация. Въпреки това Стела е много предпазлив по отношение на очакванията за постигане на още по-голям напредък и намаляване на разликата с върха.
„Донякъде разбираме какво се е случи с последния ни пакет с модернизации. Това, върху което работим в момента, не е нещо чак толкова голямо, а нещо като концептуална еволюция.“
„Затова има известна несигурност при аеродинамичните промени. Разбира се, доказателствата идват само когато тествате тези неща на пистата. Дори и да имате добра корелация в аеродинамичния тунел и добра корелация с CFD, винаги може да се получи някакво разминаване. Смятам, че това важи за всеки отбор“, каза още директорът на Макларън.
Междувременно Макларън вече работи по колата за 2024 г. Това ще бъде първият автомобил на тима, разработен в чисто новия въздушен тунел в Уокинг. Екипът все още обмисля кога точно да пусне в тунела първата версия на болида за догодина. Това може да се случи или тази седмица, или веднага след задължителния период на прекъсване
Стела обясни, че този момент ще отбележи прехода в развитието към следващата година. Той също така обяви, че Макларън ще спре работата по MCL60 едва след като напусне въздушния тунел на Тойота. В допълнение, италианският инженер потвърди, че тазгодишният болид няма да бъде пускан в новия аеротунел.
„Ще спрем да работим по стария автомобил едва когато напуснем аеродинамичния тунел на Тойота. Няма да пускаме стария автомобил в новия въздушен тунел в Уокинг“, обясни Стела.
„Това, върху което работим в момента, е свързано с колата за следващата година. Въпреки това настоящият модел няма да бъде поставен в новия въздушен тунел. В него ще бъде само този за следващата година“, завърши директорът на Макларън. Отборът от Уокинг остана на Спа след края на рейс уикенда и участва в тестовете на Пирели, които се проведоха в първите два дни на август.
Team Papaya! 🧡#BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/Rv2D2J64BU
— McLaren (@McLarenF1) August 1, 2023