Макларън планира подобрения в началната фаза на сезона. Това потвърди Андреа Стела. Според думите на италианеца, инженерите на тима продължават да работят по отстраняването на някои от слабостите, които изпитваше предшественикът на MCL38.
Вчера Макларън представи автомобила, който ще използва през сезон 2024 в F1. По-късно същия ден тимът проведе снимачен ден на мократа писта Силвърстоун
В Макларън се надяват MCL38 да бъде много по-конкурентен спрямо своя предшественик. Още по врем че отборът не е постигнал целите си за развитие. В средата на сезона тимът представи Б-версия на MCL60, която помогна на Ландо Норис и Оскар Пиастри да се борят за по-челни позиции.
Макларън направи още няколко подобрения в своя болид през втората половина на сезон 2023. Това помогна на отбора да се изкачи до четвъртото място при конструкторите и да се бори с Астън Мартин, Ферари и Мерцедес. Разбира се, MCL60 все още имаше някои слабости, които се проявиха на избрани трасета.
Тазгодишният болид на Макларън е една еволюция на този от в края на миналата година. Целта на екипа е да се подобри още повече в някои области. Това са аеродинамичната ефективност, механичното сцепление в нискоскоростни завои, както и начина, по който автомобилът взаимодейства с гумите.
Стела смята, че в Макларън са направили стъпки и в трите области. Италианецът разкри, че предстоят допълнителни подобрения, след като някои проекти не са били готови навреме за спецификацията, която ще се използва в Бахрейн.
„Имахме три основни цели. Едната беше да подобрим аеродинамичната ефективност, втората – да подобрим механичното сцепление, а третата – да подобрим взаимодействието с гумите“, сподели Стела.
„Не бих искал да давам някакви пропорции. Бих казал, че успяхме да подобрим и трите области. Въпреки това виждаме, че има потенциал за допълнителни подобрения във всяка от тях“, продължи шефът на Макларън. „Имаше няколко проекта, които бяхме започнали, които имаха потенциал, но просто не успяхме да ги финализираме навреме, за да ги включим в стартовия автомобил. Затова е много вероятно те да се превърнат в актуализации за началото на сезона.“
Стела бе попитан дали MCL38 ще получи значителни подобрения, ако не се представя добре в началната фаза на сезон 2024
„Бих казал, че не става дума за това, че иновациите не са успели, а по-скоро за това, че някои развойни проекти не са успешни.“
„Когато започваш някои развойни проекти, очевидно искаш да ги насочиш към постигане на резултати възможно най-скоро. Според начина, по който сме проектирали автомобила, имаме пълното пространство за тези проекти да се реализират по-късно върху автомобила.“
„Няма ограничения от гледна точка на оформлението, когато някои от тях станат достъпни. Това е просто въпрос на време, необходимо на проектите да узреят и след това да бъдат готови за доставка и внедряване“, каза още Стела.
Стела се надява, че Макларън ще успее да „запази траекторията“ през 2024 г. Планът е тима да продължи да пуска актуализации, преди да изчерпи идеите или бюджетните средства.
„След като поставим автомобила на пистата, ще видим дали можем да потвърдим, че от гледна точка на развитието имахме стъпка напред. Искаме да се запази траекторията, която започнахме миналата година в Австрия и затвърдихме в Сингапур.“
„Има ограничение на бюджета. Затова трябва внимателно да планираме подобренията си. В крайна сметка може да се окаже, че имаш ограничения в бюджета, а не в развитието.“
„Ще натискаме колкото се може повече в развойната дейност. Когато частите или проектите са зрели, ще задействаме бутона и ще доставяме тези части на пистата. Накрая на определен етап ще видим дали ще станем ограничени в бюджета или в идеите и развитието“, завърши шефът на Макларън.
MTC ➡️ Silverstone. 🏁 #MCL38 pic.twitter.com/3VCZjwS9me
— McLaren (@McLarenF1) February 14, 2024