Начало Други Макларън представи прототипа си за WEC

Макларън представи прототипа си за WEC

113
0
Макларън и WEC
снимка: Макларън

Макларън представи прототипа си за WEC. Машината на британския екип ще се състезава в категорията Hypercar от 2027 г. нататък. Тя е от категория LMDh, като шасито е разработено в партньорство с Далара. От Макларън все още не са обявили името на своя прототип.


Макларън предложи първи поглед към машината, с която ще се завърне в топ категорията на Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC).

Британската организация представи пълномащабен модел на прототипа LMDh, който ще се състезава в клас Hypercar 2027 г. Това се случи няколко часа преди старта на тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Преди точно 30 години Макларън спечели за последно общата победа в легендарната надпревара с модела F1 GTR. Макларън ще се състезава за едно с Юнайтед Аутоспортс. Двете страни си партнират в клас LMGT3 вече втора година

Макларън свали покривалото на своя прототип по време на кратка церемония, на която присъстваше и Зак Браун. Тимът също така обяви плановете си да продава серийна версия на LMDh, която да се кара на писта от клиенти.

Според Макларън, Project Endurance е възможност на всяка заинтересована страна да притежавате автентичен хиперавтомобил. Този модел ще се разработва паралелно със състезателната машина. Макларън разработва шасито заедно с Далара, докато двигателят е V6 двигател с две турбини. С покупката си клиентите ще могат да участват в двугодишна програма от състезания на писта.

Хиперавтомобилът се разработва от Макларън Рейсинг, но ще се поддържа от McLaren Automotive. От края на миналата година компанията собственост на инвестиционен фонд, притежаван от правителството на Абу Даби. Автомобилът ще се предлага в „строго ограничени бройки“. Предполага се, че сегашният план е да се продадат 10

„Щастлив съм да обявя, че McLaren Automotive си сътрудничи с колегите ни от Макларън Рейсинг за да представи смело, автентично преживяване на клиентите на хиперколата Le Mans. В допълнение към притежаването на най-новия състезателен автомобил LMDh – усещане за шофиране, което само малцина някога ще изпитат – клиентите ще се насладят на уникален, напълно поглъщащ достъп до развойната и състезателната програма. Тя ще бъде в основата на нашия претендент за Световния шампионат за издръжливост на ФИА през 2027-ма“, каза Ник Колинс.

„Заедно със съответната програма за шофиране на писта, създадена за Project Endurance, тази невероятна възможност дава ново измерение на партньорството с клиентите на Макларън, добави главният изпълнителен директор на McLaren Group Holdings.

„Завръщането на Макларън Рейсинг в Световния шампионат за издръжливост на ФИА бележи началото на нова и вълнуваща глава за нас. Заедно с McLaren Automotive имаме богата история в този спорт, след като се състезавахме и спечелихме при първия си опит в Льо Ман през 1995 г. Тази клиентска програма ще предложи на купувачите невероятен шанс да притежават автентичен състезателен автомобил и да се доближат до действието на пистата“, заяви Зак Браун.

Начело на екипа на Макларън в WEC е Джеймс Баркли. Британецът ръководи тима на Ягуар Рейсинг до края на този сезон. Тепърва ще бъде обявен пилотския състав. Един от кандидатите за място е Сам Бърд, който кара за екипа във Формула Е.

През 2027 г. Макларън ще опита да спечели тройната корона. Тимът ще се включи в Гран при на Монако, Индианаполис 500 и 24-те часа на Льо Ман и ще опита да ги спечели в рамките на един сезон.