Тимът на Макларън има предимство и в квалификационно, и в състезателно темпо този уикенд на пистата Зандвоорт. Данните от официалния сайт на Формула 1 сочат, че то е 0,03 сек в един бърз тур пред Ред Бул и 0,01 сек спрямо Мерцедес в дълга серия.
Изчисленията са направени след петъчните свободни тренировки. В първата от тях най-бърз бе Ландо Норис с Макларън. Тази сесия бе на практика скъсена наполовина заради лошо време в началото ѝ. Във втората най-добро време даде Джордж Ръсел (Мерцедес). От Макларън работиха върху новостите в болидите си MCL38. Тимът от Уокинг пристигна в Нидерландия с най-големия ъпгрейд от Маями насам.
В анализа на formula1.com се отбелязва, че според изчисленията Макларън има предимство в темпото – макар и минимално – за първи път този сезон. В квалификационна серия зад екипа от Уокинг и Ред Бул е Мерцедес – на десета от секундата. Следва Ферари, като при Скудерията разликата вече е сериозна – +0,6 сек.
Според данните в дълга серия от обиколки Ред Бул е зад Макларън и Мерцедес (+0,04 сек)
Анализ на the-race.com посочва, че отборът от Милтън Кийнс все пак Макс Верстапен направи вчера най-бързата като средна стойност състезателна серия. В него се допълва, че нидерландецът „бе с възможно най-добрата комбинация от меки гуми и малко гориво. С медиум Норис бе най-бърз, при това със сериозна разлика – около половин секунда или дори повече спрямо Мерцедес и Верстапен“.
Верстапен заяви, че не е изненадан от началото на уикенда за домашната си Гран при, която ще е старт №200 в кариерата му.
„Бяхме твърде бавни. В момента нямаме ясен отговор как да поправим това. Но ситуацията не е изненадваща, защото сме в това положение от няколко старта насам“, посочи Верстапен.
Хелмут Марко е убеден, че Ред Бул може да се бори в квалификацията, тъй като не са използвали максимални режими на задвижващите системи във вчерашните тренировки. Според австрийския съветник на екипа от Милтън Кийнс по-голямата опасност била за състезанието. Той смята, че Макларън и Норис износват по-малко гумите.
https://t.co/42XicoYKha‘s Lawrence Barretto, McLaren are the fastest on Qualifying Simulation Pace by 0.03s of Red Bull then Mercedes, Ferrari, Haas, Williams, RB, Aston Martin, Alpine and Sauber bringing up the rear. pic.twitter.com/corJVurta4
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) August 23, 2024
https://t.co/42XicoYcrC‘s Race Simulation Pace analysis suggests McLaren are the fastest team in Zandvoort by 0.01s from Mercedes with Red Bull the third force +0.04s off them Ferrari and Williams. pic.twitter.com/jGm9RIIjeE
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) August 23, 2024
От самия тим на Макларън посочиха, че голямата част от петъчната им програма бе върху новостите за колите. В отбора бяха доволни от деня и резултатите си. Основната цел на новите компоненти е подобрена аеродинамична ефективност. Главният конструктор Роб Маршал, който дойде от Ред Бул и започна работа в Уокинг по-рано този сезон, посочи, че всички подобрението от всяка от новостите е „от порядъка на милисекунди“.
„За някои неща не сме напълно сигурни. Също така някои са по-рискови от други. Подозирам обаче, че при толкова променливо време този уикенд ще е трудно да се направи пълен анализ и оценка“, допълни Маршал
Най-зле сред първите четири отбора в колоната е положението във Ферари. Шарл Льоклер призна, че очакванията на екипа не са високи. Той все пак бе убеден, че темпото на SF-24 е по-добро, отколкото сочеше класирането в петък следобед.
В анализа на темпото в къси и дълги серии зад първите четири екипа са Хаас и Уилямс. Според данните американският тим има малко предимство в квалификационната скорост. Работата на Хаас на Зандвоорт не е засегната от проблема с неизплатения дълг към Уралкали. Шефът на тима Аяо Комацу заяви, че екипът не оспорва плащането и търси начин да го направи. Трансферът е затруднен от санкциите срещу Русия и руски компании заради войната в Украйна.
View this post on Instagram