Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън с предимство и в квалификационно, и в състезателно темпо на Зандвоорт

Макларън с предимство и в квалификационно, и в състезателно темпо на Зандвоорт

3154
0
Ландо Норис, Макларън F1
снимка: Майкъл Потс

Тимът на Макларън има предимство и в квалификационно, и в състезателно темпо този уикенд на пистата Зандвоорт. Данните от официалния сайт на Формула 1 сочат, че то е 0,03 сек в един бърз тур пред Ред Бул и 0,01 сек спрямо Мерцедес в дълга серия.

Изчисленията са направени след петъчните свободни тренировки. В първата от тях най-бърз бе Ландо Норис с Макларън. Тази сесия бе на практика скъсена наполовина заради лошо време в началото ѝ. Във втората най-добро време даде Джордж Ръсел (Мерцедес). От Макларън работиха върху новостите в болидите си MCL38. Тимът от Уокинг пристигна в Нидерландия с най-големия ъпгрейд от Маями насам.

В анализа на formula1.com се отбелязва, че според изчисленията Макларън има предимство в темпото – макар и минимално – за първи път този сезон. В квалификационна серия зад екипа от Уокинг и Ред Бул е Мерцедес – на десета от секундата. Следва Ферари, като при Скудерията разликата вече е сериозна – +0,6 сек.

Според данните в дълга серия от обиколки Ред Бул е зад Макларън и Мерцедес (+0,04 сек)

Анализ на the-race.com посочва, че отборът от Милтън Кийнс все пак Макс Верстапен направи вчера най-бързата като средна стойност състезателна серия. В него се допълва, че нидерландецът „бе с възможно най-добрата комбинация от меки гуми и малко гориво. С медиум Норис бе най-бърз, при това със сериозна разлика – около половин секунда или дори повече спрямо Мерцедес и Верстапен“.

Верстапен заяви, че не е изненадан от началото на уикенда за домашната си Гран при, която ще е старт №200 в кариерата му.

„Бяхме твърде бавни. В момента нямаме ясен отговор как да поправим това. Но ситуацията не е изненадваща, защото сме в това положение от няколко старта насам“, посочи Верстапен.

Хелмут Марко е убеден, че Ред Бул може да се бори в квалификацията, тъй като не са използвали максимални режими на задвижващите системи във вчерашните тренировки. Според австрийския съветник на екипа от Милтън Кийнс по-голямата опасност била за състезанието. Той смята, че Макларън и Норис износват по-малко гумите.

От самия тим на Макларън посочиха, че голямата част от петъчната им програма бе върху новостите за колите. В отбора бяха доволни от деня и резултатите си. Основната цел на новите компоненти е подобрена аеродинамична ефективност. Главният конструктор Роб Маршал, който дойде от Ред Бул и започна работа в Уокинг по-рано този сезон, посочи, че всички подобрението от всяка от новостите е „от порядъка на милисекунди“.

„За някои неща не сме напълно сигурни. Също така някои са по-рискови от други. Подозирам обаче, че при толкова променливо време този уикенд ще е трудно да се направи пълен анализ и оценка“, допълни Маршал

Най-зле сред първите четири отбора в колоната е положението във Ферари. Шарл Льоклер призна, че очакванията на екипа не са високи. Той все пак бе убеден, че темпото на SF-24 е по-добро, отколкото сочеше класирането в петък следобед.

В анализа на темпото в къси и дълги серии зад първите четири екипа са Хаас и Уилямс. Според данните американският тим има малко предимство в квалификационната скорост. Работата на Хаас на Зандвоорт не е засегната от проблема с неизплатения дълг към Уралкали. Шефът на тима Аяо Комацу заяви, че екипът не оспорва плащането и търси начин да го направи. Трансферът е затруднен от санкциите срещу Русия и руски компании заради войната в Украйна.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)