Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън ще използва двигатели на Мерцедес до 2030 г.

Макларън ще използва двигатели на Мерцедес до 2030 г.

897
0
Макларън 2023
снимка, Венелин Николов

Макларън ще използва двигатели на Мерцедес до 2030 г. Британският отбор удължи споразумението си с германския производител с още няколко години. По този начин Макларън ще бъде със задвижващи системи на Мерцедес и след навлизането на новите технически правила от сезон 2026.

Болидите на Макларън се задвижват от двигатели на Мерцедес от 2021 г. насам. Преди това двете компании си партнираха от 1995 до 2014 г. Този период бе изключително успешен за тима от Уокинг, който спечели три пилотски титли и една при конструкторите. Мика Хакинен триумфира в шампионата през 1998 и 1999 г. 9 години по-късно Люис Хамилтън отново донася световната титла в Уокинг след изключително драматичен старт в Бразилия

През 2026 г. ще се отбележи 26-ата година на сътрудничество между двете престижни марки. В продължение на много десетилетия те се ангажираха с този спорт и инвестираха огромни средства в него.

„Радваме се, че ще продължим партньорството си с Макларън Рейсинг поне до края на това десетилетие“, коментира Маркус Шефер. „Дългосрочният характер на това споразумение отразява нашето общо доверие и ангажираност към бъдещата ни стратегия за задвижващите агрегати. Заедно с нетърпение очакваме да наберем инерция към 2026 г. и началото на още една нова ера на електрифициран иновативен дизайн на силовия агрегат във F1“, добави главният технически директор на Мерцедес-Бенц Груп.

Мерцедес постигна първата „хибридна победа“ в F1 по време на състезанието за Гран при на Унгария през 2009 г. Тогава Люис Хамилтън триумфира с болид на Макларън, който използваше системата KERS.

От Мерцедес са водещи в областта на иновациите и производителността след въвеждането на настоящите правила за задвижващите агрегати през 2014 г. Мерцедес-AMG е записал 114 победи в 203 Гран при, включително две за клиентски отбори. През цялото време силните клиентски отбори са играли ключова роля в развитието и обучението, наред със заводския екип.

„Работата със силни клиентски отбори е основната цел на нашата стратегия в моторните спортове“, каза Тото Волф. „Това има много предимства- дава ясен конкурентен критерий, ускорява нашето техническо обучение и засилва цялостната бизнес логика на Мерцедес-Бенц във Формула 1. От 2021 г. насам Макларън е ожесточен и честен конкурент, особено през втората половина на този сезон. Силните резултати на този екип подчертават важността на прозрачното и равнопоставено снабдяване на всички клиентски отбори в спорта. Искаме да постигнем целта си да имаме 10 отбора, способни да се борят за класиране на подиума“, добави шефът на Мерцедес.

През 2026 г. F1 ще посрещне двама нови производители на задвижващи агрегати към сегашните четири. Тогава влиза поредната промяна на парадигмата в техническите правила. Новите задвижващи агрегати ще бъдат задвижвани 50 % от двигател с вътрешно горене и 50% електрическа енергия. Това е постигнато чрез увеличаване на електрическата мощност и ребалансиране на работата на двигателя с вътрешно горене. Така се постига максимална мощност от над 1000 конски сили

Новите силови агрегати ще работят със 100% устойчиво гориво, което ще отговаря на строги критерии за устойчивост както при производството, така и при състава си. Така общият разход на гориво ще бъде намален. Електрическите системи на силовия агрегат са издигнати на следващото ниво на производителност. Той ще разполага с единичен електродвигател с мощност 350 kW. Това е почти три пъти по-мощно от сегашния MGU-K и ще изисква разработването на подходяща високоефективна акумулаторна система.

Освен това разработката на новото поколение силови агрегати ще се извършва в съответствие с правилата за ограничаване на разходите. Те са предназначени да ограничат максималните технически разходи по проекта и да затвърдят инвестиционната обосновка за доставка на силови агрегати в спорта.

„Мерцедес-Бенц е блестящ и надежден партньор на отбора на Макларън в F1. Удължаването на срока потвърждава доверието, което нашите акционери и целият екип имат в техните задвижващи системи, както и в посоката, която поемаме с тях в предстоящата нова ера на регулации. Заедно постигнахме успехи, както през последните три сезона, така и в предишния период, в който задвижваха отбора. Затова очакваме с нетърпение успехите, които предстоят. В същото време продължаваме пътя си към постоянна борба в челото на стартовата решетка“, заяви главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун.