Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън ще тества авангардно решение по време на уикенда в Остин

Макларън ще тества авангардно решение по време на уикенда в Остин

2554
0
Макларън MCL60
снимка Георги Тодоров/Lapbg

Макларън ще тества авангардно решение по време на уикенда в Остин. Британският отбор планира да използва шасита, в които има и рециклиран карбон. По този начин Макларън се надява да намали въглеродния си отпечатък и да помогне за ограничаването на вредните емисии в F1.

Mакларън става първият екип, който използва рециклиран карбон в своя болид. Британският екип работи заедно с компания V Carbon

Първоначално рециклираните въглеродни нишки ще бъдат използвани за панелите около кокпита на Ландо Норис и Оскар Пиастри. Ако изпитанието в Остин е успешно, Макларън планира да използва материала в своите автомобили до края на сезон 2023. Тимът има за цел да проучи възможността за по-нататъшното използване на рециклиран карбон в бъдещите си автомобили.

Въглеродните влакна са неразделна част от дизайна на автомобилите от F1 от десетилетия. Това е така благодарение на благоприятното съотношение между здравина и тегло.

Макларън е пионерът в използването на карбон. Британският екип вкарва такъв материал в своя болид MP4/1 от сезон 1981. Колата е проектирана от Джон Барнард. Макларън MP4/1 е първият автомобил от F1, който има шаси, изградено изцяло монокок от въглероден композит. Полимерите с въглеродни влакна също са неразделна част от дизайна на най-новите самолети на марки като Боинг и Еърбъс наред с други технологични приложения.

Но от друга страна, използването на въглеродни влакна е свързано и с екологични проблеми. Очакванията са търсенето на този материал да се удвои през следващите 10 години. Според проучвания, около 30% от карбона се превръща в отпадъци в процеса на производство.

Чрез проучването на употребата на рециклиран карбон, Макларън се надява да направи първата стъпка към разработването на автомобил, който може да бъде изграден изцяло от рециклирани материали. Целта е това да се случи през 2030 г.

„Горди сме, че си партнираме с V Carbon, за да бъдем лидери в областта на устойчивите материали. Целта ни е да използваме рециклирани въглеродни влакна по време на уикенда в Остин“, сподели Пиърс Тайн.

„Потенциалното бъдещо приложение на рециклираните въглеродни влакна е изключително вълнуващо. V Carbon предлага до 85% от първоначалната здравина на карбона. Това го прави достатъчно здрав за различни приложения във F1 и извън нея. Ще продължим да работим в тясно сътрудничество с ФИА, Формула 1 и другите отбори, за да ускорим тази промяна“, добави оперативният директор на Макларън.

„Разработването на автомобил от F1 от изцяло рециклирани материали е нашият мечтан проект. Знаем, че нововъведенията в тази област имат потенциала да допринесат значително за постигането на амбициозните ни цели за устойчивост“, обясни Ким Уилсън.

„Използването на рециклирани въглеродни влакна в ключови части на болида от F1 по време на тазгодишната Гран при на САЩ и анализът на тяхното представяне на пистата е важна стъпка към намаляване на общите емисии на парникови газове при производството на нашите автомобили“, добави ръководителят на отдела по устойчивост на Макларън.