Иван Тенчев, Абу Даби. Тимът на Макларън тества нов под на колата си в днешните тренировки – не толкова като последен коз в битката с Алпин в шампионата на конструкторите, колкото като база за 2023 г. Той е с нова геометрия на ръбовете. В тях са интегрирани множество ребра, за да се образуват вихри, които да затварят потока под пода. Подобно решение даде много добри резултати от Гран при на САЩ досега. Сходни схеми имат Ред Бул и Ферари.
От Макларън обясниха, че целта на интегрирането на пода още сега е да се събере възможно най-много информация за работата му и каква да е точната позиция като височина спрямо пистата.
„Целта ни е да оценим ефекта от новите ръбове на пода върху поведението на автомобила при различна височина на движение“, се казва в описанието на Макларън
Дизайнът също така служи за заздравяване на конструкцията без да я прави по-тежка. Дори при докосване на асфалта и бордюрите тя остава стабилна.
В Макларън трябваше да се справят с необичаен проблем. В началото на сесията в питовете им спря тока. Точно тогава екипът бе прибрал Пато О’Уорд и трябваше да открие какъв проблем има в колата му. Всичко обаче бе успешно разрешено – токът бе пуснат, а след малко и О’Уорд се върна на трасето. В края на сесията 23-годишният мексикански пилот, който се състезава в Индикар за Ероу Макларън SP, благодари на тима от Уокинг.
„Благодаря на всички! Благодаря, това бе истинско удоволствие. Беше страхотно!“, каза още по радиото О’Уорд.
The wink says it all. 😉 Glad you had fun out there, @PatricioOWard! #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/MIEgmSvMMS
— McLaren (@McLarenF1) November 18, 2022
Ферари също тества малка актуализация на пода с Робърт Шварцман в първата тренировка
Скудерията изследва работата на въздушните потоци с множество тръби на Пито в задната част на колата.
Нововъведението бе монтирано само в болида на пилота с руско-израелски произход, защото той вече го бе тествал на симулатора в Маранело. От Скудерията, също като в Макларън, целяха основно събиране на данни. В случая трябваше да проверят и корелацията между резултатите на писта и тези от симулатора.