Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Ръсел и Льоклер в първата сесия на Яс Марина

Хамилтън пред Ръсел и Льоклер в първата сесия на Яс Марина

2462
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Светослав Котленко

Люис Хамилтън бе най-бърз в първата свободна тренировка през уикенда за Гран при на Абу Даби. Той се класира пред съотборника си в Мерцедес Джордж Ръсел и Шарл Льоклер (Ферари).

Осем титуляри отстъпиха кокпитите си за първата сесия на пистата Яс Марина. 6 от тях бяха по програмата за даване шанс на млади състезатели да участват в официално тренировка във Формула 1

Лиам Лоусън бе в колата на Макс Верстапен (Ред Бул), Джак Дуън взе Алпин-а на Фернандо Алонсо, Пато О’Уорд бе в Макларън-а на Ландо Норис. Карлос Сайнц (Ферари), Ланс Строл (Астън Мартин) и Николас Латифи (Уилямс) отстъпиха кокпитите си на Робърт Шварцман, Фелипе Другович и Логан Сарджънт. Мик Шумахер (Хаас) и Гуаню Жу (Алфа Ромео) пък бяха заместени за тази тренировка от Пиетро Фитипалди и Роберт Кубица.

Времето бе слънчево и сухо за първата петъчна сесия в Абу Даби. Температурата на въздуха бе 34 градуса, тази на пистата – 47. Влажността бе едва 27%.

Първото време в тренировката бе на Джордж Ръсел – 1:30.832 мин

Сесията обаче не продължи дълго за Пато О’Уорд – още при първото излизане бе забелязан проблем. От Макларън съобщиха, че го прибират в бокса, за да установят какво се случва с колата.

След първите 10 минути работа начело в класирането бе Шарл Льоклер с 1:28.724 мин преди Серхио Перес да запише 1:28.159. Трети бе Лиам Лоусън (+0,651 сек) пред Алекс Албон (+0,750), Юки Цунода (+0,767), Валтери Ботас (+0,865). Топ 10 допълваха Естебан Окон, Джак Дуън, Пиер Гасли и Логан Сарджънт. Изборът на гуми бе смесен – използваха се и трите типа. Първите две времена бяха дадени с медиум, това на Лоусън бе с хард, а следващите три – с медиум.

На Лоусън му се обадиха от питуола на Ред Бул, че гумите му прегряват – точно, след като той съобщи, температурата на предна дясна се покачва. Междувременно Перес свали първото постижение до 1:27.853 мин.

В Макларън имаше някакъв проблем с тока, но тимът се справи. На механиците им отне двайсетина минути, за да проверят колата на О’Уорд и той се върна на пистата

В средата на тренировката пък Сарджънт се завъртя, но спря и не се удари в предпазна бариера. От Хаас съобщиха по същото време, че Кевин Магнусен излиза на пистата. Датският пилот прекара доста време в бокса заради повреди по пода на болида му, причинени от минаване по бордюр в самото начало на сесията.

Изненадващо Алекс Албон излезе пръв с 1:27.840 мин – с 0,013 сек по-добро постижение от това на Перес. Малко след това Ботас бе най-бърз с 1:27.655 преди Перес да си върне първата позиция (1:26.967 мин). Всички тези времена бяха записани с гуми софт. Сарджънт пък се обади по радиото, за да се извини на екипа на Уилямс, че е съсипал гумите при инцидента си малко по-рано. На 21-годишния пилот му трябваха 100 км, за да вземе още една точка за суперлиценза си. Единственото условие, за да е пилот на Уилямс догодина, е точно това – да има суперлиценз.

18 минути преди карирания флаг Льоклер оглави подреждането с 1:26.888 мин. В Мерцедес работеха само с гуми хард и двамата пилоти на тима бяха извън топ 10: Люис Хамилтън бе 11-ти, Джордж Ръсел – 15-ти. В Астън Мартин и Макларън също още не бяха пробвали по-меките типове гуми на Пирели.

Хамилтън сложи софт 15 минути преди края на тренировката и излезе пръв с 1:26.633 мин. Ръсел също взе меки гуми и даде второ време, на 0,220 сек от това на съотборника си

До края на тренировката повече размествания в челото нямаше. Хамилтън остана начело пред Ръсел и Льоклер. Перес зае четвъртото място, следван от Лоусън, Фетел, Шварцман. Топ 10 допълниха Даниел Рикиардо, Ботас и Албон. Времената на първите 8 бяха със софт, на Валтери и Алекс – с медиум.