Иван Тенчев, Имола
Голяма част от италианските колеги бяха разочаровани, че обиколката, с която Макс Верстапен спечели първата позиция за днешното квалификационно състезание не бе анулирана снощи. Причината бе преминаването му на третия сектор, в който имаше жълти светлини за опасност. Тя бе в следствие на спрелия до пистата автомобил на Валтери Ботас, чиято Алфа Ромео имаше механичен проблем. Ситуацията обаче изобщо не бе разглеждана от рейс контрола, защото е била означена с показване на жълто знаме. То изисква пилотите само да намалят и да са готови да променят посоката си на движение, което Макс е изпълнил.
След Вариантe Алта Макс Верстапен видя жълтата светлина, а след това преди Риваца имаше зелена. Натрупаната преднина в първите два сектора, а и след това отличното преминаване на Риваца 1 и 2 дадоха на Макс сериозното превъзходство пред Шарл Льоклер.
Ако пред нидерландския пилот бяха развяти двойни жълти знамена, той би трябвало да намали значително скоростта си и да бъде готов да спре. Случаят не е бил такъв. Затова Макс и екипът на Ред Бул бяха така уверени, че са спечелили
Днес обаче битката се очертава далеч по-оспорвана с малката разликата между колите на Ред Бул и Ферари и избраните от вчера настройки. Тази сутрин Матия Биното заяви, че при идентичен ъгъл на атака на крилата на двата болида разлика в скоростта почти няма. Диференциацията идва от различните реглажи и от там работа на системите DRS. На Имола има само една зона за отваряне на задното крило и изпреварванията ще са трудни.
Времето също ще е различно – днес не вали и още преди обяд температурата вече е над 20 градуса. Това означава коренно променени условия в сравнение с вчерашния ден. В петък дъждът само намаляваше, но така и не спря съвсем.
Saturday 👊 #F1Sprint Day 🇮🇹 pic.twitter.com/9wxrI8b7S9
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 23, 2022