Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пръв в квалификацията за Гран при на Емилия Романя

Верстапен пръв в квалификацията за Гран при на Емилия Романя

4951
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в квалификацията през уикенда за Гран при на Емилия Романя, която бе многократно прекъсвана заради поредица инциденти и продължи повече от час и половина. Шарл Льоклер взе втората позиция, а Ландо Норис се нареди трети. Резултатите обаче може и да бъдат преразгледани, защото Верстапен записа най-доброто си време в Q3 при жълти знамена и след като напусна очертанията на пистата.

Квалификацията започна върху почти суха писта, изчистена от болидите във Формула 2, но оставаше студено с температура на асфалта около 15 градуса. Пилотите се разделиха в избора си на гуми. Тези на Мерцедес и Ред Бул избраха интермедия, докато Алфа Ромео и Алпин сложиха софт. Състезателите на Ферари също напуснаха пита с меки гуми. Люис Хамилтън веднага се обади, че има достатъчно суха линия.

Минути след началото на Q1 обаче в задната дясна спирачка на Алекс Албон се запали. Горящи парчета паднаха и на пистата

Един от Макларън-ите мина върху тях, а квалификацията бе спряна незабавно. Преди прекъсването най-бързи турове направиха Ланс Строл и Валтери Ботас с меките гуми за суха писта.

След рестарта всички вече бяха с този тип. Още в първите си обиколки Ферари оглави класирането, но след като загря гумите си Макс Верстапен раздели Шарл Льоклер и Карлос Сайнц на върха. Хамилтън имаше отново големи проблеми и бе 17-ти, после 10-ти преди да го изместят на 14-та позиция. Това го принуди да спре и сложи втори чифт още в тази първа част. Джордж Ръсел направи същото като двамата едва се измъкнаха напред. Хамилтън остана на ръба – 15-ти, а Ръсел бе 12-ти.

„Как сме толкова назад, човече?! Успяхме ли?“ попита Хамилтън по радиото.

Постепенно скоростта при всички се подобри и Норис бе най-бърз преди Льоклер и Сайнц да запишат още по-бързи турове. Верстапен отново успя да се вклини между тях. Николас Латифи с втория Уилямс на свой ред се завъртя и оставаше 19-ти пред съотборника си Албон. Освен пилотите на Уилямс от първия сегмент отпаднаха колегите им Алфа Таури и Естебан Окон.

Всички бързаха да излязат във втората фаза и да направят бърза обиколка веднага преди да удари поредният дъжд

Сайнц и Льоклер бяха видимо силно амбицирани. В опит да подобри времето на най-бързия в началото на Q2 Макс Верстапен Сайнц излетя на последния завой Риваца 2 и разби колата лошо отляво, като счупи корпуса и окачването. Отново квалификацията бе прекъсната с червени знамена, а всички гледаха напрегнато радара за идващия пореден дъжд.

Драмата бе особено голяма в Мерцедес, чийто пилоти бяха извън топ 10. В паузата наистина заваля. Ръсел оставаше с 11-то, а Хамилтън – с 13-то време. В боксовете отново имаше напрежение за типа гуми, с които да се излезе.

При засилващия се дъжд част само 5 пилоти решиха да рискуват с интермедии и да излязат отново на пистата – Себастиан Фетел, Ландо Норис, Серхио Перес, Фернандо Алонсо и Валтери Ботас

В Мерцедес се отказаха, Строл и Мик Шумахер също, гледайки как Норис една удържа колата си в Аква Минерали. Така от втория сегмент отпаднаха пилотите на Мерцедес, Мик, Гуаню Жу, който бе супер бърз в Q1 и Строл. За последно и двамата състезатели на тима от Бракли не бяха стигали до Q3 в Япония през 2012 г.

Във финалната фаза отново всички сложиха интеремедии, но водата бе повече и Льоклер, както и Верстапен имаха мигове на напрежение в първите обиколки

Магнусен обаче не задържа колата и излетя на Аква Минерали. Сесията бе спряна за трети път. Датският пилот се измъкна успешно през чакъла и всичко отново продължи. Стигна и до бокса и продължи участие след рестарта. Междувременно Перес бе с рекорден първи сектор, а всички пак трябваше да се приберат в боксовете.

При рестарта Алонсо се нареди пръв на изхода на пита с риск гумите му да са най-студени, но на чисто трасе. Едва и той не излетя на същия завой, а времената отново се подобряваха с всеки тур, защото дъждът почти спря. Три минути преди края в трети сектор имаше означение за опасност и той бе оцветен в жълто заради спрялата до пистата Алфа Ромео на Валтери Ботас.

Верстапен го премина с рекордно време и измести Шарл Льоклер от първата позиция. На повторенията се видя, че след Варианте Алта преди него свети жълта светлина. След това преди Риваца зелена! Малко по-рано в бързия си тур Макс излетя и от очертанията на пистата, като обясни по радиото че гумите му не са загрели, а рейс контролът очевидно щеше да има какво да гледа.

В крайна сметка оставаха още около 3 минути след като квалификацията щеше да бъде подновена. В тях решаващо за успеха щеше да е бързото загряване на гумите като подреждането бе Верстапен, Льоклер, Норис, Магнусен, Алонсо, Рикиардо, Перес, Ботас и Фетел.

Развръзката дойде в самия край и с позициите на пистата на всеки от пилотите, като Макс зае място пред Льоклер

От Ферари се обадиха на Шарл да го изпревари ако може, но нидерландеът нямаше намерение да го пусне. Драмата приключи с излитането и на Ландо Норис на Аква Минерали и поредното спиране на квалификацията с червени знамена!

Така Верстапен остана на първа позиция за утрешното квалификационно състезание, в което до него ще е Шарл пред Норис и Магнусен.