Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Малдонадо най-бърз след първата тренировка

Малдонадо най-бърз след първата тренировка

45
0
бокс,гараж,пит,Ферари

Пастор Малдонадо с Уилямс бе най-бърз след първата тренировка преди Гран при на Валенсия на трасето във Валенсия. Само с 83 хилядни по-слабо време записа Себастиан Фетел (Ред Бул), а на още 11 хилядни трети бе съотборникът му Марк Уебър. Четвърти резултат даде Дженсън Бътън с Макларън пред Фернандо Алонсо (Ферари).

Малдонадо снощи сподели, че тази писта би могла да е удобна за колата му както бе в Барселона и мечтае за втора победата, а след нея вероятно ще поиска трета, но наистина трасето би могло да пасне на Уилямс с конфигурацията с по-голямо притискане и гъвкавостта на Рено, използван обаче и от Ред Бул.

Всички използваха само по чифт от по-твърдия тип гуми за уикенда – медиум. По-меките софт ще бъдат тествани след обяд.

Доста по приятно бе времето тази сутрин в сравнение с вчерашната жега. Температурата на въздуха бе 23 градуса, а на асфалта – 27. Силният вятър обаче пречеше труден точният анализ на нивата на притискане и избора на предавка. Както снощи обясниха в Ред Бул, той е доста сложен тук, защото трасето е с най-много завои в целия календар – 25. 10 от тях са на ниски предавки до трета, а в същото време пистата е дълги прави за седма и това прави избора труден.

Макларън имаха в програмата си за тази сутрин тест предимно на механични компоненти. Те трябваше да направят окачването малко по-меко, защото макар да е градско трасе като Монреал и Монако, Валенсия е с много по-гладка настилка, а снижаването с 10 мм на болида води до цели 0,5 сек по-добра скорост в обиколка.

Както се очакваше Ферари пък започнаха проби на нови елементи по предното крило и с излизането си на пистата 5 минути след началото на сесията, предното крило на колата на Алонсо бе в аеробоя. От нея имаше и в задната част около кутиите за спирачките, за изследване на потоците от ауспусите в избраната им конфигурация. При Маса пък аеробоя имаше върху дефлекторите пред кутиите за радиаторите. Двамата пилоти на Скудерията отново бяха с двата различни варианта на перките под носа, като при Алонсо те бяха във варианта от началото на сезона прави, а при Маса – извити в стила на Ред Бул. Марк Уебър от Ред Бул пък имаше аеробоя само от дясната страна на задната част на пода крилото.

След първите опознавателни обиколки активността на пистата в първия половин част тренировка бе сведена до нула за известно време, в типичното очакване някой друг да изчисти прахта от асфалта. В крайна сметка пилотите на Торо Росо започнаха работа. На пистата излезе и младият тест пилот на Уилямс Валтери Ботас, който пак бе с традиционното крила на FW34, а не с варианта за по-ниско налягане от Канада. Още един опознавателен тур направи и Алонсо. Едва след като една трета от времето изтече на пистата се появиха Нико Розберг, както и пилотите на Лотус Рено Кими Райконен и Ромейн Грожан. В бокса на Заубер механиците на Серхио Перес се бореха с възникнал проблем в колата при първите опити.

Той се появи на пистата една в последните минути, когато проблемът бе отстранен.

Розберг докладва, че при спиране още няма добро сцепление при влизането в бавните завои.

На пистата вече бе и Маса и времената на пилотите на Торо Росо бяха бързо подобрени.

Като Кими Райконен след пет направени поредни обиколки бе малко по-бърз от Маса, който бе направи три бързи тура в серията си. Гумите на Розберг обаче започнаха да работят след още тур и той на свой ред записа най-добро време – 1:41.128 мин и след серия от 5 бързи обиколки се прибра в бокса. Започвайки работа малко по-късно Михаел Шумахер записа второ време.

Едва в средата на тренировката същинските серии от обиколки започнаха. Бътън влезе в серия, но имаше проблем с работата на DRS системата и едва удържа колата. Малко по-късно отново блокира колелата при спиране и очевидно имаше още доста работа по настройките, защото и Хамилтън не бе особено сигурен при спиранията. Направи серия от 10 тура и се прибра.

Облаците, които за малко преминаха над пистата се отстраниха и температурата на асфалта се качи до 30 градуса.

Малдонадо записа ново най-добро време, а пилотите на Ред Бул се подредиха зад него като Марк Уебър изпревари само 11 хилядни съотборника си и бе на 94 от Пастор. Двамата, както и Хамилтън направиха излизания за 10 тура.

По-активен бе Алонсо, който продължи да върти с прекъсвания натрупа общо 21 тура, докато съперниците му имаха по общо 11 с опознавателния тур в началото.

В последните 15 минути започнаха вторите серии и след нанесените корекции Бътън видимо имаше по-добър баланс и бързо измести от третата позиция Фетел. Поиска обаче нова смяна на торсьонната щанга на предното окачване.

Себастиан, Марк, Люис, както и пилотите на Мерцедес на свои ред направи втори серии в последните минути и Фетел също подобри времето си, като стана втори на 0,083 сек, зад все така най-доброто време на Малдонадо. Шампионът бе още по-бърз в следващите си обиколки особено в първия сектор, но блокира колелата при спиранията. Като цяло всички направиха по около още 10 тура за проверка издръжливостта на гумите, Алонсо добавиха по още пет и направи общо 26 за тренировката.