Марк Маркес е готов да жертва предстоящата Гран при на Австралия в MotoGP. Испанецът заяви, че би направил всичко възможно, за да помогне за развитието на мотора на Хонда за 2023 г.
Маркес се върна в кралския клас няколко месеца по-рано от очакваното. 29-годишният състезател претъпя четвърта операция на дясната ръка в началото на юни и пропусна няколко старта.
Връщането на шесткратния световен шампион в MotoGP е свързано най-вече той да бъде в най-добра форма за следващия сезон. Испанецът иска отново да се бори за титлата и да подобри проблемния мотор на Хонда.
Маркес използва нов аеродинамичен пакет през първия ден от състезателния уикенд в Австралия. Той включва ново предно крило и странични носачи, както и задни крилца в стил „стегозавър.“ В Хонда са заимствали идеята от Дукати, които използват подобни аеродинамични елементи по своята машина.
За разлика от повече трасета, движението на Филип Айлънд е в посока, която е обратна на часовниковата стрелка. Също така плавният характер и конфигурацията на веригата не натоварват толкова възстановяващото се дясно рамо на Маркес. Според мнозина анализатори, испанецът може да опита да грабне подиум или дори да се бори за победата. От началото на годината Хонда няма нито един успех в MotoGP. Има голяма вероятност японската марка да повтори случилото се през сезон 2020, когато остана без нито един успех.
Маркес призна, че неговият отбор се намира в момент, в който не търси най-добрия резултат на пистата. Шестракният световен шампион наистина би жертвал собствената си подготовка за състезанието в неделя, за да изпробва последните подобрения на Хонда RC213V.
„Разбира се, трябва да жертваш малко“ каза Маркес.
„Например този следобед излязох с твърдата предна гума. Направих това, защото сутринта започнах веднага с медиум предната, защото знаех, че това е най-добрата гума, за да изпробвам аеродинамиката. Ако решиш да тръгнеш със софт, тя става прекалено мека.“
„Но след това прегледах количеството гуми [които имаме за уикенда. Поради тази причина избрах твърда предна гума и, разбира се, това повлия малко на настройките. Сега сме в момент, в който не търсим най-добрия резултат за уикенда.“
„Разбира се, ще се опитам да направя изпълня програмата си на 100% утре и в неделя. Трябва да разберем какво е най-добро за бъдещето ни. За момента не планирам да натискам на 100 %.“
Пилотът на Хонда кара с настройките, които използва в Тайланд преди две седмици. Испанецът иска да се върне към новите аеродинамични актуализации с настоящия пакет в първите две тренировки на пистата Филип Айлънд.
Маркес вярва, че в Австралия новите компоненти помагат за по-малкото натоварване върху мотора. Той признава, че истинското изпитание на актуализацията ще бъде следващата седмица в Малайзия.
„Новият обтекател дава различно усещане за мотоциклета. Завиването не е толкова по-добро, защото когато пробвах другите….. Изглежда, че е по-малко физическо на тази писта.“
„Така че за мен това помага. Но с настоящата аеродинамика успях да бъда бърз. В FP1 направих най-добрата си обиколка с настоящия автомобил, а в FP2 работих повече върху новите.“
„И при двете има положителни и отрицателни страни. Вярно е, че тук ще продължа с новите части, защото това е по-добре за физическото ми състояние.“
„Честно казано истинското изпитание ще бъде в Малайзия, защото тук няма дълги спирачни точки и всичко е плавно. Решаващият тест на новия пакет на Хонда ще бъде на пистата Сепанг“, добави Марк Маркес.
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) October 14, 2022