Марк Маркес коментира изминалия сезон в MotoGP. Испанецът не вярва, че е можел да спечели титлата, дори и е да карал мотора на Дукати от тази година. Маркес също така призна, че Хорхе Мартин и Франческо Баная са били на ниво, непосилно за всички останали.
Маркес смята, че не би могъл да спечели титлата в MotoGP през тази година. Шесткратният световен шампион изкара сезона в тима на Грезини Дукати. Следователно той караше миналогодишната спецификация на мотора на италианците. Разбира се, това го постави в по-трудна позиция за сметка на заводския тим на Дукати и този на Прамак
Макар да не разполагаше с най-новата и бърза машина на стартовата решетка, Маркес се представи на много силно нови. Испанецът спечели стартовете в Арагон, Мизано и Австралия. Освен това той добави още няколко подиума. Това му отреди трето място в крайното класиране зад Мартин и Баная. Същевременно зад него останаха Енеа Бастианини и Франко Морбидели, които също караха Дукати Десмоседичи GP24.
Маркес финишира много по-напред от останалите пилоти, които използва мотора на Дукати от 2023 г. Това са Алекс Маркес, Фабио Ди Джанантонио и Марко Безеки. Тримата записаха няколко подиума, но така и не стигнаха до победа.
Силното представяне на Маркес породи спекулации, че той е щял да спечели титлата, ако е разполагал с мотора от 2024 г. Разбира се, той трябваше да има и малко по-голямо постоянство, за да притесни Баная или Мартин.
Самият Маркес смята, че тази година не би могъл да се справи с Мартин и Баная. Той обясни, че не е бил в „най-добрия момент“ в кариерата си след трудностите, които изпита в последните няколко кампании с Хонда.
„Нямаше да спечеля титлата тази година, дори и да бях с Дукати GP24. Хорхе и Пеко бяха в страхотна форма и имаха много по-добро темпо от мен“, сподели Маркес.
„Нямаше да спечеля, защото не бях в най-добрия момент да се боря за такова нещо. Може би щях да бъда по-близо по точки в края на годината, но нямаше да спечеля шампионата“, добави пилотът на Дукати.
Маркес реши да се раздели с Хонда в края на миналата година. Шесткратният световен шампион се присъедини към тима на Грезини и трябваше да се адаптира с мотора на Дукати от 2023 г. За негово щастие, това се случи доста бързо. Маркес се бореше за победата в Остин, преди да катастрофира. На Херес той беше победен от Баная.
Първият успех на Маркес с мотор на Дукати дойде в Моторланд Арагон. Седмица по-късно той спечели и надпреварата в Мизано. До края на сезона Маркес триумфира и в Гран при на Австралия. Според него, тези успехи са били един бонус за него и са надминали очакванията му
„Що се отнася до физическите усещания, успях да направя безпроблемно теста във Валенсия [през 2023 г.]. Каранет на такъв мотор след 10 години с Хонда беше най-големият стимул, който получих през този сезон“, каза Маркес.
„След това имам два момента – подиумът в Херес, където видях победата много близо, както и победата в Арагон, която не беше мания, но я преследвах. Направих всичко, което имах в бележника си. Останалото дойде като подарък. Останалото дойде като подарък. Дали бях записал, че ще стана световен шампион? Не. Бях реалист. Не можех изведнъж да премина от четири години в ада към славата „, заключи Марк Маркес.
Догодина Маркес ще кара Дукати Десмоседичи GP25 заедно с Баная и Ди Джанантонио. Испанецът е един от фаворитите за световния шампионат и се очаква този път да се бори до финала.
Вижте тази публикация в Instagram.